Konsultchef New Minds
New Professional Minds AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos New Professional Minds AB i Göteborg,
Ängelholm,
Linköping,
Sundbyberg,
Sollentuna eller i
hela Sverige New Minds är det nytänkande rekryterings- och konsultföretaget som jobbar med att hjälpa unga ingenjörer att hitta passande jobb. Vi har vuxit snabbt sedan starten 2011 och söker nu en ny medlem till vårt drivna team. Vi sitter i vad vi anser är Göteborgs finaste kontor precis ovanför Götaplatsen och har i dagsläget tio anställda i rekryteringsteamet samt ett gäng inhouseutvecklare och -konsulter.
Som konsultchef är du en mycket viktig medarbetare och kritisk för att vi ska lyckas med vår vision, att bli det ledande svenska rekryteringsföretaget inom ingenjörsrekrytering. Dina arbetsuppgifter hos oss kommer i huvudsak vara att intervjua och kvalificera kandidater och därefter matcha dem mot våra klienters behov samt att ha ansvar för konsulterna under tiden de arbetar för våra klienter. Rollen innebär även övergripande ansvar för New Minds inflödesarbete genom att bl.a. utveckla inflödeskällor och -processer, nätverka på skolor samt hålla i föreläsningar och event. Eftersom vi fortfarande är ett litet snabbrörligt företag ska du vara beredd att även rycka in där det behövs, i såväl sälj- som festfixaraktiviteter.
Önskad bakgrund:
• Akademisk examen inom personalvetenskap eller teknik.
• Något/några års arbetslivserfarenhet från antingen personaladministration och rekrytering alternativt från tekniskt arbete.
• Har du bakgrund inom personalvetenskap vill vi att du har intresse av teknik och IT. På samma sätt önskar vi att du som har teknisk bakgrund har intresse för personal- och rekryteringsfrågor.
• Ypperlig kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Gärna någon slags utlandserfarenhet, från studier eller från jobb.
Publiceringsdatum2014-11-13Dina personliga egenskaperFör att trivas hos oss tror vi att du är en doer som är ute efter en tjänst att brinna för i ett spännande företag att växa med. Du gillar att skapa ordning ur en vardag som inte alltid är ordnad och jobbar som bäst i ett högt tempo. Vi tar för givet att du är social, utåtriktad och vill bli en självklar del av vårt tighta team. Du köper in på vår ambition att alltid agera mer personligt, professionellt och positivt än vad som förväntas av dig.
Vi som jobbar på New Minds idag har varierande bakgrunder men samlas kring vårt intresse för människor och innovation. Gillar du musik, sport, frispråkiga diskussioner och after works passar du troligtvis in! Prestigelöshet är ingen floskel utan ett krav!
Vi erbjuder:
• Stort ansvar och en brant utvecklingskurva från dag 1.
• Stimulerande miljö och sköna kollegor.
• Möjlighet att från början vara delaktig i företagets utveckling.
• Årskort på SATS Göteborg.
• Konkurrenskraftig ersättning.
• En väldigt spännande färd framåt.
Du ansöker genom att skicka en videopresentation som innehåller en motivering till varför just du ska få jobbet, inte längre än tre minuter lång. En vanlig icke-editerad mobilfilm går bra. Har du inte möjlighet att skapa en sådan går det bra med en ljudfil. I värsta fall går det bra även med CV + motivering.
Ansökningar skickas till Fredrik Borg, sista ansökningsdag 28 nov. Maila din ansökan till
fredrik.borg@newminds.se . Även eventuella frågor och funderingar skickas till denna adress alternativt rings in till +46 (0)703-742246.
Andra rekryterings- och bemanningsföretag göra sig icke besvär, vi klarar detta själva!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
fredrik.borg@newminds.seFöretagNEW PROFESSIONAL MINDS AB
AdressNEW PROFESSIONAL MINDS AB
41132 GÖTEBORG
KontorsadressViktor Rydbergsgatan 14
GÖTEBORG
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0703742246
E-postadress:
fredrik.borg@newminds.se Jobbnummer 2065885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.