Konsultchef
Logent AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
2016-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsultchef" (publicerad 2016-02-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Båstad,
Höganäs eller i
hela Sverige Om Logent
Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Publiceringsdatum2016-01-26FöretagetVi erbjuder en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar. Du har en nyckelposition på Logent i Ängelholm där du ansvarar för allt HR-arbetet samt tillhör ledningsgruppen. Känslan och atmosfären på Logent Ängelholm är familjär och trevlig, här jobbar ca 150-200 medarbetare och sammanlagt arbetar 2000 medarbetare i koncernen. Hos oss får du fördelarna med varierande arbetsuppgifter i det lokala företaget men med möjligheterna från den stora koncernen.
Arbetsuppgifterna har utgångspunkt i verksamhetens behov av professionellt HR-stöd och du arbetar operativt med att stötta arbetsledare och medarbetare. Du rapportera direkt till Site Manager och har inget personalansvar.
Några viktiga värdeord för oss på Logent i Ängelholm är: Pålitliga, Utvecklande, Noggranna, Hjälpsamma
För att lyckas och trivas hos oss ser vi att du har ett antal års erfarenhet av HR-arbete. Har du erfarenhet av organisationer i stark tillväxt och i rollen som chef är det ett plus. Du gillar att nätverka och kommer arbeta med att göra bra matchningar mellan arbetsledarnas behov och våra kandidater. Erfarenhet av att arbeta med rekrytering är ett krav. Vi kommer att lära dig våra processer genom en tydlig introduktion. Idag arbetar vi i Intelliplan och Webtime så tidigare erfarenhet av dessa eller liknande system är ett plus.
Vi har en tydlig strategi för fortsatt tillväxt under 2016. Idag är vi 5 anställda på kontoret. Du kommer att hamna på ett företag med marknadsmässiga anställningsvillkor och med trevliga, ambitiösa och målmedvetna kollegor.
Dina arbetsuppgifterSom konsultchef kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. I ditt arbete ingår dagliga möten med arbetsledare och driftspersonal, du jobbar även med administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Rekryteringsarbete och daglig såväl som långsiktig bemanningsplanering
• Skriva avtal med nya medarbetare.
• Möten med arbetsledare och driftspersonal
• Ledningsgruppsarbete
• Administrativa HR-uppgifter, så som granskning och godkännande av tidrapporter.
• Implementera nya system för personalplanering
• Sköta extern kommunikation med arbetsgivarorganisationer, fackförbund etc.
• Visst arbetsmiljö- och kvalitetsarbete
• Stötta ledningen inom organisation och verksamhetsfrågor.
• Lönehantering, och visst budgetarbete.
KvalifikationerFormell kompetens
• Akademisk utbildning på högskolenivå inom HR, arbetsrätt, ekonomi eller
• Erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
• Goda datorkunskaper och systemkunskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Körkort och tillgång till bil
BakgrundVi tror att du kommer från en liknande tjänst som gett dig god erfarenhet av såväl strategiskt som operativt HR arbete.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är en flexibel, ödmjuk och prestigelös person med hög social kompetens. Du är förtroendeingivande och har en hög kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver att du har stor initiativförmåga och vana av att arbeta strukturerat och självständigt. Vidare är du trygg i dig själv och din yrkesroll.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Heltid/Tillsvidareanställning/Ängelholm där provanställning kan komma att tillämpas
Tillträdesdag
Omgående
Information
Är du intresserad av tjänsten eller har frågor så tveka inte att kontakta Anton Rosberg, Site Manager via mail:
anton.rosberg@logent.seVaraktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1745
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnton Rosberg
FöretagLogent AB
AdressLogent AB
Framtidsgatan 3
26273 Ängelholm
KontorsadressFramtidsgatan 3, Ängelholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2634761
Observera att sista ansökningsdag har passerat.