Konsult till Servicedesk

Atea / Supportteknikerjobb / Fagersta
2018-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsult till Servicedesk" (publicerad 2019-03-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Fagersta, Skinnskatteberg, Ljusnarsberg, Borlänge, Västerås eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Västerås dig som vill arbeta på Servicedesk hos vår kund i Fagersta. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.

"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." - Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea

Din roll i laget
I rollen kommer du att bemanna kundens first line support och On-Site support med ansvar för att leverera både lokal och global support till slutanvändarna. Du kommer bland annat att hantera både enklare och mer utmanande felsökning och problemlösning i kundens it-miljö, vilket är Windows 10 och Office 365, du kommer också att installera datorer och hantera beställningar mm. Ärendena tas emot via telefon, mail och på plats för att sedan registreras i ärendehanteringssystemet Topdesk. Du kommer ingå i ett team som utgörs av tre andra medarbetare och arbetet sker processinriktat enligt ITIL. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor.

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen servicedeskmedarbetare som är:
• First line support, hanterar ärenden via telefon och mail.
• On-site support, hantera support direkt till slutanvändarna.
• Arbeta processinriktat enligt ITIL.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Din samarbetsförmåga är god genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är öppen för att resa och tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha följande kompetens:
• Grundläggande it-kunskaper inom Microsoft Windows.
• Brinna för felsökning och problemlösning.
• Erfarenhet av likande arbetsuppgift är önskvärt.
• Tidigare arbetslivserfarenhet som IT-konsult samt kunskap i ITIL, Windows 10, Office 365, Topdesk och Lotus Notes är meriterande.

Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Carlborg, Rekryterare, via hanna.carlborg@atea.se alternativt telefonnummer 070 - 298 54 63. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-07

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Carlborg hanna.carlborg@atea.se +46 13 37 53 33

Företag
Atea

Adress
Atea
Björnbacksvägen 2
73782 Fagersta

Kontorsadress
Björnbacksvägen 2

Jobbnummer
4445719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: