Konsult sökes till vår kunds leverantörsreskontra

SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Uppdraget
SJR söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent för uppdrag på leverantörsreskontra. Vår kund är ett stort internationellt företag som finns norr om Stockholm. Uppdraget beräknas starta i mitten eller slutet av augusti och kommer minst att sträcka sig till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2009-07-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett leverantörsreskontrateam bestående av sex personer. Arbetsuppgifterna innefattar kodning och bokning av fakturor i SAP, bokning av fakturor mot projekt, skicka fakturor för attest, attestkontroll, uppföljning av snart förfallna fakturor, avstämning av konto och förberedande av betalningar, samt att vara behjälplig vid månadsbokslut.
Du kommer att arbeta i SAP samt i ett egentillverkat system. Då koncernspråket är engelska kommer du att tala detta dagligen.
Lämplig bakgrund
Du som söker är minst gymnasieekonom och har minst 3-års erfarenhet av leverantörsreskontra från ett stort bolag, gärna internationellt. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav. Erfarenhet av SAP är meriterande.
Som person är du självgående, lättlärd, driven och är inte rädd för att kommunicera med kollegorna runt om i organisationen. För att trivas i rollen krävs att du gillar att arbeta i högt tempo och en internationell miljö.

Så ansöker du
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Clarin i Stockholm. Tel. 08-407 55 19. Ansök till tjänsten snarast möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om Du inte vill ansöka till just denna tjänst kan du lägga in ditt CV via www.sjr.se och bli sökbar i vår databas

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-09
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
479490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: