Konsult Lön- och tidsystem - Agda PS
Visma Agda AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Agda AB i Stockholm,
Göteborg,
Ängelholm,
Piteå eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2011 uppgick omsättningen till 5 142 miljoner norska kronor.
Visma Agda, som är en del av Visma koncernen, är ett välkänt begrepp inom branschen för löne- och personaladministrativ programvara. Som ett av Sveriges mest använda personalsystem är vi marknadsledande på datorbaserade tjänster för privata företag inom området personal- och löneadministration. Vårt huvudkontor finns Ängelholm och vi har lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Piteå och Sundsvall. Idag är vi ca 120 anställda som utvecklar, säljer, installerar, utbildar och ger kundservice kring Agda PS.
Vi söker nu affärsinriktade konsulter till vår konsultavdelning i Stockholm. Du kommer att arbeta med att implementera och utbilda i Agda PS hos nya kunder men tjänsten innebär också att utföra konsultuppdrag hos befintliga kunder. Ett sådant uppdrag kan exempelvis bestå av att utföra ett årsskifte i Agda PS, lägga upp ett nytt avtal eller vara kunden behjälplig med att integrera Agda PS till ett affärssystem. Agda PS är ett av Sveriges mest använda personalsystem och vänder sig till företag inom den privata sektorn. Läs mer om Agda PS på vår hemsida:
www.agda.se.Trivs du med ett självständigt och omväxlande arbete med många kundkontakter då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2013-02-05ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
• Parametersättning, implementation och driftsättning av Agda PS hos nya kunder
• Parametersättning, implementation och driftsättning av Agda PS hos befintliga kunder, ex om en kund köper till en programfunktion, t ex Tidsystem.
• Genomföra kundanpassade utbildningar i kundens organisation
• Utföra konsultuppdrag hos befintliga kunder
Vi bedriver våra projekt med en väl inarbetad projektmodell, Agda modellen, vilken ger stöd i införandeprocessen genom de olika faserna: kartläggning, genomförande, driftsättning samt överlämning till förvaltning.
Arbetet bedrivs till stor del på plats hos kunden varför du uppskattar närheten till kravställare och användare. Du tilltalas av att successivt växa in i en projektledarroll för de allt mer komplexa projekt som våra större kunder efterfrågar.
Resor ingår i tjänsten och du utgår från Stockholm.
BakgrundDu har goda kunskaper i löne- och personaladministration och dess regelverk.
Det en fördel om du har goda kunskaper i Agda PS och/eller du har erfarenhet av konsultarbete, gärna från lön/personalsystemsbranschen.
Du är van användare av Windows samt Office-paketet.
Du har körkort, då arbetet inbär mycket resor.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i din tjänst bör du vara affärsinriktad, initiativrik och pedagogisk. Du måste ha en bra social förmåga och vara en god problemlösar
Vad erbjuder vi?
Hos Visma Agda AB arbetar du med många intressanta och utvecklande projekt. Du har många trevliga och kompetenta kollegor på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Piteå och Ängelholm.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Falkestam +46 706082940
FöretagVisma Agda AB
AdressVisma Agda AB
Långskeppsgatan 9
26271 ÄNGELHOLM
Jobbnummer 1458139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.