Konsult inom leverantörsreskontra
SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en konsult inom leverantörsreskontra. Vår kund är ett Svenskt medicintekniskt bolag som är beläget i centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2009-04-16Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta på bolagets svenska ekonomiavdelning. Dina arbetsuppgifter omfattar leverantörsreskontra inkluderande fakturascanning, matchning mot inköpsordrar, betalningar och avstämningar.
Ditt främsta ansvarsområde innebär att sköta scanningen av inkomna fakturor och säkerställa flödet fram till betalning och arkivering. Utöver detta kommer du agera back-up på kundreskontran vilket
innebär registrering av inbetalningar, betalningspåminnelser och kravhantering. Arbetet sker i ekonomisystemet Movex samt MS Excel
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har lägst ekonomisk gymnasieutbildning samt 3-5 års erfarenhet av reskontraarbete på ett stort företag. Det är av vikt att du tidigare har arbetat med fakturascanning och förstår
flödet. Goda kunskaper i MS Office, främst Excel samt Engelska förutsätts. Du arbetar självständigt under ansvar och håller deadlines, du är snabb, effektiv och kan prioritera.
Övrig informationSkicka in Din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande. Observera att ansökningar endast tas emot via e-post. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-16
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHendrik Dahlgren, +46 8-407 55 03, +46 70-4715903
FöretagSJR AB Konsultverksamheten
AdressSJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM
Jobbnummer 434885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.