Konsult inom Förvaltningsstöd, Umeå / Luleå
Svefa AB / Fastighetsskötarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svefa AB i Umeå,
Luleå,
Östersund,
Gävle,
Falun eller i
hela Sverige Är du intresserad av att vidga och bredda din kompetens inom fastighetsförvaltning? Då har du hamnat rätt! Ta chansen att bli en del av Svefas kunniga team inom Förvaltningsrådgivning.
Här får du vara med och utveckla och förfina ett redan solitt erbjudande - den här gången med fokus på den norrländska marknaden. Läs mer om möjligheten nedan och varmt välkommen med din ansökan!
Det här erbjuder vi dig!
• Utmanande och utvecklande arbetsuppgifter
• Stor variation: olika kunder och olika typer av uppdrag inom både offentlig och privat sektor
• En del i ett drivet och seniort team som är i framkant inom sitt område
• Kultur som präglas av engagemang och professionalism
• En del av ett bolag med unik bredd inom fastighetsrådgivning
• Flexibelt jobb där du själv kan påverka din vardag
Publiceringsdatum2023-11-08ArbetsuppgifterVårt huvuduppdrag inom Förvaltningsstöd är att ge rådgivning till våra kunder inom fastighetsförvaltning ur olika perspektiv - allt från organisationsutredningar och drift- och underhållsstrategier till digitalisering och implementering av nya fastighetssystem. Du kommer tillhöra ett kunnigt team med olika specialistkompetenser som dagligen bidrar till en optimerad och effektiv organisation hos våra kunder!
Du kommer bland annat att:
• kliva in i organisationer där du utreder och kartlägger dagens arbetssätt
• komma med förslag på optimering och utveckling; t ex genom att utveckla processer, skapa nya rutiner, se över strategier, addera hållbarhetsperspektivet i förvaltningen m.m.
• upprätta affärs- och förvaltningsplaner
• hjälpa till att tolka avtal och agera beställarstöd
• coacha medarbetare och chefer i organisationen
Som konsult på Svefa är du ansvarig för hela kunddialogen, vilket betyder att du är den som följer upp dina kundsamarbeten, bearbetar dina kontakter och ser till att utöka ditt nätverk. Dina kunder kan vara alla typer av fastighetsägare och du driver ett par eller fler uppdrag parallellt. I vissa projekt jobbar vi i team och vissa projekt drivs helt på egen hand.
Mer om jobbet
Du kommer utgå från något av våra kontor i Umeå eller Luleå, där du kommer få jobba med våra kunder i norra Sverige. Du tillhör affärsområdet Förvaltningsrådgivning som består av ca tjugo kollegor som är utplacerade på våra kontor i Stockholm, Norrköping och Göteborg.
I rollen är du den första medarbetaren på den norrländska marknaden med stor möjlighet att påverka vår affär och hitta lukrativa kundsamarbeten. Du kommer dela kontor med kollegor från andra delar av bolaget, som du också kommer kunna arbeta tillsammans med.
Det här söker vi
För den här rollen tror vi att du:
• har god erfarenhet av fastighetsförvaltning: kanske att du har jobbat som fastighetsförvaltare, fastighetschef eller som teknisk chef över ett stort bestånd
• är affärs- och kundorienterad och duktig på att skapa, behålla och utveckla relationer
Det är ett stort plus om du också har kunskap om de förekommande regelverken inom fastighetsförvaltning, ex ABFF, Aff, ABK, men det är inget måste. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom teknik, juridik, ekonomi eller hållbarhet är det också meriterande.
Är du intresserad?
Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV tillsammans med en motivationstext till varför du söker. Kontakta Affärschef Förvaltningsstöd Henrik Engqvist på 010-603 87 39 eller
henrik.engqvist@svefa.se eller HR-Specialist Julia Wengse på 010-603 87 42 eller
julia.wengse@svefa.se om du har några frågor.
Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. För slutkandidater applicerar vi personlighets- och begåvningstester i samarbete med AON. Vi genomför också bakgrundskontroll som en del av processen. Förfrågningar från rekryteringsföretag undanbedes.
Om Svefa
Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder.
Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor.
Svefa består av drygt 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svefa AB (org.nr 556514-3434),
http://svefa.se Arbetsplats Svefa
Kontakt Henrik Engqvist
henrik.engqvist@svefa.se 010-603 87 39 Jobbnummer 8247923
Observera att sista ansökningsdag har passerat.