Koneo Ab Söker En Kvalificerad Ekonomiassistent

Koneo AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koneo AB i Solna, Stockholm, Strängnäs, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Koneo är en av Sveriges ledande leverantörer av kompletta IT-lösningar för små och medelstora företag och organisationer. Hos Koneo kan ni antingen välja att köpa endast vissa delar i vårt stora produkt- och tjänsteutbud, exempelvis datorer. Eller våra färdiga paket med såväl produkter och tjänster, där allt ingår som en komplett IT-funktion — enkelt och kostnadseffektivt.
Koneo finns nära våra kunder på ett 50-tal platser i hela landet. Vi är 600 medarbetare, varav ca 250 certifierade service- och systemingenjörer. Bland utvalda leverantörer återfinns HP, Fujitsu Siemens, Konica Minolta, Microsoft och NRG/Gestetner.
Vi söker en kvalificerad ekonomiassistent till vårt kontor i Solna i Stockholm. Vi är 6 personer på vårt kontor i Solna som också är moderbolag till tolv helägda dotterbolag över hela Sverige. Därutöver så har vi 44 affärsavtalspartner inom Koneokedjan.

Publiceringsdatum
2009-05-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för den löpande redovisningen i Koneo AB som för övrigt görs med hjälp av SPCS Administration 2000.
I arbetsuppgifterna ingår förutom den löpande redovisningen, fakturering, kontering av leverantörsfakturor, registrering av in- och utbetalningar och därmed ansvar för kund- och leverantörsreskontra med exempelvis hantering av påminnelser.
Du ska kunna sköta rapportering av moms och skatter och även självständigt upprätta månadsbokslut för moderbolagets verksamhet.
Till en början sköter du löneadministration för de anställda i moderbolaget. På lite sikt sköter du löneadministrationen också för dotterbolagen mer totalt ca 170 anställda.
Du kommer också att få svara på ekonomiska frågor och ge service till våra affärsavtalspartners.
I arbetet ingår även allmänna kontorsgöromål såsom inköp av kontorsmaterial, svara i telefon, skriva ut dokument, posthantering och andra uppgifter som finns i företaget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har liknande kvalifikationer och med minst 5 års erfarenhet av liknande arbete.
Du har goda redovisningskunskaper och erfarenhet av och trivs med att arbeta inom hela ekonomiområdet .
Du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och system och om du
har erfarenhet av SPCS 2000 så är det meriterande. Vårt koncernspråk är svenska, men det är meriterande om du kan engelska och kan uttrycka dig i såväl språk som skrift.
Du måste vara skicklig på det du gör, serviceminded, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och försäkringar.
Om du tycker att tjänsten låter intressant, så vänligen sänd in din ansökan via email senast den 29 maj till katarina.carlsson@koneo.se och märk din ansökan med ”Kvalificerad ekonomiassistent”. Vid frågor kring tjänsten kontakta Katarina Carlsson, HR, mobil 070/ 747 77 47. Vi kommer att göra urvalsarbete och intervjuer fortlöpande och därmed kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdagen. Du är välkommen med din ansökan redan i dag!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: katarina.carlsson@koneo.se

Kontakt
Katarina Carlsson, 070-7477747 (mobil), katarina.carlsson@koneo.se

Företag
Koneo AB

Adress
Koneo AB
17168 Solna

Kontorsadress
Hannebergsgatan 33

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-7477747
E-postadress: katarina.carlsson@koneo.se

Jobbnummer
453156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koneo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koneo AB: