Konecranes söker Teknisk säljare

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Sollefteå, Härnösand eller i hela Sverige

Konecranes är en världsledande koncern inom lyftutrustningar med kunder inom verkstads- och processindustrier, hamnar och terminaler. Koncernen levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av olika fabrikat. Koncernen omsatte 2011 miljoner euro under 2014 och har ca 12 000 anställda på 600 platser i 48 länder.

Konecranes AB bedriver försäljning och service av lyftutrusning över hela Sverige. Företaget har huvudkontor i Kristianstad samt försäljnings- och servicekontor på ett 20-tal orter i Sverige. Vår kunskap och passion för traverskranar skall bidra till en säker arbetsmiljö och en produktiv verksamhet för våra kunder. Vi hanterar alla marknadens fabrikat och med vår kunskap hjälper vi kunderna med felsökning, reparationer, reservdelar, moderniseringar, service och underhåll eller en ny travers eller telfer. Omsättningen är ca 360 miljoner kronor och vi är ca 200 anställda i Sverige. För mer information hänvisas till www.konecranes.se respektive www.konecranes.com .

Adecco söker för Konecranes räkning en Teknisk säljare - Equiment

Arbetet innebär försäljning av nya produkter dvs standarkranar och traverser i främst mitt-regionen i Sverige, (Örnsköldsvik, Sundsvall, Umeå med omnejd). Du utgår från Örnsköldsvik som är placeringsorten för denna tjänst, men mestadels är du på resande fot (i bilen) där dina kunder finns. Det kan även förekomma försäljning av andra Konecranes produkter samt andra geografiska områden. Du tar fram de mest optimala lösningarna inom traversteknik och priseffektivitet utifrån kundens behov. Kunderna finns främst inom tillverkningsindustrin, pappersindustrin, bilindustrin samt waste to energi bland annat.

Du dokumenterar aktiviteterna i vår CRM system som du använder som daglig verktyg. Ditt arbete innebär mycket kundkontakter men även många interna kontakter därför är det viktigt att du agera professionellt och kan samarbeta och bygga långsiktiga relationer externt och internt. Främsta uppgift är att bearbeta nya kunder och därmed öka existerande kundbas men givetvis också att bibehålla det goda samarbetet med existerande kunder samt öka merförsäljning.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha gedigen erfarenhet av teknisk försäljning. Du måste kunna läsa och förstå ritningar och ha industriell erfarenhet. Vi vill helst att du har vidareutbildning inom försäljning och marknadsföring eller motsvarande kunskaper förvärvade i arbetslivet. Branscherfarenhet ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver framför allt vara drivande och resultatinriktad. Du älskar försäljning och att göra lönsamma affärer. Du kommer till en organisation som är starkt sälj- och resultatinriktad. Du behöver också vara flexibel, självgående och pedagogisk i kontakt med kunder och intern inom vår organisation. Att du har en bred social kompetens och en god kommunikativ förmåga ser vi som självklart.

Vi tar för givet att du har ett körkort för att få köra personbil och att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver svenska mycket bra och har goda kunskaper i det engelska språket.

Vi erbjuder en professionell, engagerande arbetsmiljö med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett bra sammansvetsat team där alla har stort fokus på kund samt att stämningen hos oss ska vara positiv och energigivande. Tjänsten är på heltid och en del av lönen är provisionsbaserad.

Om du finner tjänsten spännande och utmanande är du välkommen att skicka in din ansökan!

Sista dag att ansöka är 2016-03-29, dock kommer urvalet ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt. Specificera i ditt personliga brev hur du skulle kunna tänkas bedriva försäljningen inom regionen utifrån vad du vet idag om vårt företag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Annica Johnsson 070-2828414

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10 alternativt kandidatsupport@adecco.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-03-09

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-29
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Johnsson, Senior Rekryteringskonsult 070-28 28 414 Annica.Johnsson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Strandgatan 23
89133 ÖRNSKÖLDSVIK

Kontorsadress
Strandgatan 23

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2714508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: