Koncernredovisningsansvarig - Anoto Group, Lund
Meritmind AB Malmö / Redovisningsekonomjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Meritmind AB Malmö i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Göteborg eller i
hela Sverige Anoto Group söker dig som vill arbeta som koncernredovisningsansvarig och vara specialist inom redovisningsfrågor samt jobba nära verksamheten. Som koncernredovisningsansvarig kommer du att ha en nyckelroll vid bolagets transaktioner. Anoto erbjuder en intressant och utvecklande roll i ett växande bolag med en framgångsrik affärsidé. Din arbetsplats kommer att vara på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till företagets CFO. Anoto har även kontor i USA, Japan, Korea och Storbritannien.
Du kommer till en organisation som växt kraftigt det senaste året. Anotos medarbetare har arbetat inom bolaget i många år. Anoto tycker att det är viktigt att medarbetare utvecklas och att teamwork genomsyrar vardagen. Anotos värdeord är nytänkande - engagemang - respekt - ansvar.
Ansvarsområde som koncernredovisningsansvarig
• Koncernredovisning och rapportering enligt IFRS samt vara support till övriga enheter i världen
• Kvartals- och årsbokslut för koncernen
• Komplexa skattefrågor
• Årsredovisning för moderbolaget och koncernen
• Vidareutveckling av rutiner och processer för redovisning och rapportering
• Utredning och kartläggning av ny redovisningstillämpning
• Delta i due diligence etc.
• Delta i budget och prognosarbete
• Kontakt med revisorer, skattejurister/rådgivare
• Ansvara för konsolidering och vara support till övriga enheter i världen
Kvalifikationer och erfarenhet
Till rollen söker vi dig som är civilekonom eller motsvarande med minst 10 års erfarenhet av djupare redovisningsarbete och koncernredovisning enligt IFRS. Har du erfarenhet från revision ser vi även det som ett alternativ. Det är viktigt att du har erfarenhet och gedigna kunskaper i redovisnings- och skattefrågor i internationellt miljö. Du har tidigare arbetat i komplexa ERP-miljöer och särskilt intressant är det om du har erfarenhet av Netsuite eller liknande systemstöd.
Publiceringsdatum2016-08-18Dina personliga egenskaperSom person är du affärsmässig, driven, ansvarstagande och har lätt för att samverka och kommunicera med andra. Du är självgående, analytisk och strukturerad och kan uttrycka dig obehindrat på engelska såväl i tal som skrift. Du har ett långsiktigt perspektiv, samtidigt som du får saker gjorda och tycker om att kontinuerligt utveckla både system, arbetssätt och struktur i bolagen.
Placeringsort: Lund
Om Anoto Group:
Anoto är världsledande inom digitala skrift- och ritlösningar. Med pennor och interaktiva ytor tillåts individer, grupper och organisationer att fånga idéer och information från papper, mobila enheter, multi-touch enheter, whiteboards m.m. för att förändra sina arbetssätt. Anoto och dess partners har en bred portfölj av lösningar som är anpassade för både konsument och företag. Anoto är noterad på Small Cap listan vid NASDAQ OMX Stockholm under ANOT.
Anotos personalstyrka består av cirka 130 anställda och spänner över hela världen med kontor i USA, Sverige, Korea, Japan och Storbritannien. Den ideala kandidaten ska känna sig hemma i en organisation präglad av stark laganda, högt tempo och driv.
Så ansöker duI denna rekryteringsprocess samarbetar Anoto med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind Carl Ence på 070-166 08 24. Intervjuer och urval kommer att ske fortlöpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast den 4:e september.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktCarl Ence, Rekryteringskonsult 0701660824
carl.ence@meritmind.seFöretagMeritmind AB Malmö
AdressMeritmind AB Malmö
Skeppsbron 13B
21120 Malmö
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-615 65 70
Jobbnummer 2999929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.