Konceptansvarig - kundtjänst

Clas Ohlson AB / Ekonomichefsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Gävle eller i hela Sverige

Referens:
Clas Ohlson är ett europeiskt detaljhandelsföretag som startade 1918 i Insjön, Dalarna, där både huvudkontor och distributionslager finns. 1989 öppnades den första butiken utanför Dalarna ? mitt i centrala Stockholm och bolaget börsnoterades 1999. Idag har Clas Ohlson över 120 butiker i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och försäljning via distanshandel. Vi hjälper våra kunder att lösa sina praktiska små problem i vardagen genom kunnig och hjälpsam personal och ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid.
Vi söker nu Dig som har ett brinnande intresse för kundtjänstfrågor med förmåga att se saker ur ett kundperspektiv. Framför oss ser vi en visionär med känsla för service och med blicken riktad långt in mot framtiden, en ledare som är tydlig och engagerad och en chef som grundar sitt ledarskap på delaktighet och samarbete.
Här kommer Du att få arbeta med att säkerställa kundservicekonceptet i alla Clas Ohlsons säljkanaler samt främja handelsmannaskapet i alla kundkontakter.
Tjänsten innebär också personalansvar för 3 personer.
Därför vill vi att Du är en god kommunikatör, har kraft att gå från ord till handling och har förmågan att både se människan och göra människan sedd.
Tjänsten ingår i kundtjänstens ledningsgrupp.
Resor i tjänsten förekommer.
Tjänsten är en koncernfunktion med placeringsort Insjön.
Ditt uppdrag:
Din roll är att utveckla och implementera kundservicekoncept och shoppingverktyg för att underlätta och stärka köpprocessen för våra kunder. Din roll innebär också att arbeta med att säkra, utveckla och implementera säljstödet i våra butiker, kassa, betalning och finansieringsalternativ samt att stärka och utveckla handelsmannaskapet genom att identifiera utbildningsbehov samt ansvara för genomförandet av dessa.

Publiceringsdatum
2010-11-05

Bakgrund
Vi vill att Du har högskolekompetens eller minst 5 års arbetslivserfarenhet från detaljhandeln.
Vidare bör Du ha minst 5 års yrkeserfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln,
mycket goda datakunskaper i Office samt mycket goda språkkunskaper i svenska och
engelska, såväl i tal som skrift.
Din personlighet:
Som person ser vi att Du är handlingsinriktad, har kundfokus och kan skapa nära relation till kunderna och har förmågan att arbeta både strategiskt och taktiskt/operativt med kundservicefrågor samt en god lyssnare och ser sambandet mellan service, ledarskap, kunder och affärsmål.
Ödmjukhet och engagemang värderas högt inom Clas Ohlson.

Kontaktperson för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är Du välkommen att ringa Kundtjänstchef Sven-Åke Östberg 0247-445 11.
Din ansökan vill vi ha senast 19 november.
Vi kan erbjuda medflyttarservice.
Välkommen med Din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Clas Ohlson AB

Adress
Clas Ohlson AB
Personal
79385 Insjön

Jobbnummer
770996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clas Ohlson AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clas Ohlson AB: