Komptensutvecklare till personalenheten
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Personalenhetens roll är att fungera som ett strategiskt och operativt stöd till ledning och personalansvariga chefer i arbetet med kompetensförsörjning i vid mening. Vi är totalt 15 medarbetare som arbetar engagerat inom hela personalområdet för att uppnå verksamhetens mål. Kompetensutvecklare arbetar inom ramen för vår s.k. Kompetensakademi med att bygga upp en systematik i myndighetens kompetensutveckling och introducera nya sätt att lära. Vi arbetar för att säkerställa att det är myndighetens behov som styr den kompetensutveckling vi har för att på så vis se till att medarbetare utvecklar sin kompetens inom rätt områden. Rätt kompetensutveckling leder till att vi som myndighet genomför vårt uppdrag på bästa möjliga sätt gentemot kunder och uppdragsgivare.
Som Kompetensutvecklare ansvarar du för att utveckla, och i vissa fall själv genomföra, effektiva och pedagogiska kompetensutvecklingsinsatser utifrån verksamhetens behov. Vidare bidrar du med implementering av Pensionsmyndighetens syn på lärande och effektiva arbetssätt samt löpande arbetar med att förstärka våra strategiska inriktningar inom kompetensutvecklingsområdet i samarbete med verksamheten och den egna enheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Processleda framtagning av myndighetsgemensamma läraktiviteter från ax till limpa dvs från att utreda behov till att ta fram en pedogogisk lösning tillsammans med verksamheten
• Avropa stöd från extern leverantör avseende e-lärande
• Utveckling och implementering av effektiva arbetssätt
• Arbete med styrdokument inom området och bidra med analys av myndighetens kompetensutvecklingsbehov
• Facilitering av arbetsgrupper
• Följer utvecklingen inom ditt område och bevakar nyheter inom kompetensutveckling, utbildningar och metoder
• Vara behjälplig inom andra personalområden utöver kompetensutveckling på personalenheten vid arbetstoppar och verksamhetsbehov
Rollen som Kompetensutvecklare omfattar mycket dialog med chefer, medarbetare, externa leverantörer och andra myndigheter varför du gillar att vara samverkande och kommunikativ. Som person är du trygg och erfaren i din kompetens och du tycker om att arbeta mot verksamheten, processleda arbetsgrupper med sakkunniga från verksamheten. Du är en lagspelare och har egenskaper som pragmatisk och lösningsorienterad.
Publiceringsdatum2017-05-18Erfarenhet och utbildningDu har akademisk examen inom främst beteendevetenskap med goda kunskaper i pedagogiska, lärande metoder samt grundläggande LMS-kunskaper. Du har flerårig erfarenhet av kompetensutveckling, lärande samt erfarenhet av att ta fram utbildningar, företrädesvis inom statlig sektor. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen som Komptensutvecklare har du erfarenhet av att leda arbetsgrupper och erfarenhet av att självständigt driva kompetensutvecklingsprojekt. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av intern produktion av e-lärande. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av löpande arbete inom annat personalområde än kompetensutveckling då vi avlastar och hjälper varandra inom enheten vid behov.
Dina egenskaperSom person är du prestigelös och skicklig på att hitta konstruktiva lösningar utifrån verksamhetens behov. Du har en pedagogisk förmåga och kan strukturerat anpassa sättet att förmedla budskap till mottagare på olika organisationsnivåer. Du trivs med att arbeta likväl självständigt som tillsammans med andra med att driva på det dagliga arbetet och delar gärna med dig av din erfarenhet och kompetens. För att lyckas är du analytisk och noggrann med helhetssyn och ser sakers långsiktiga betydelse. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, såväl muntlig som skriftlig.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är ett vikariat på sex månader då nuvarande medarbetare provar annan statlig tjänst. Goda möjligheter finns till tillsvidare anställning. Placeringsort är Stockholm, alternativt Halmstad. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Då Pensionsmyndighetens verksamhet är lokaliserad till olika orter i landet kan resor i tjänsten förekomma.
För mer information:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Personalchef Erik Ekblad, Telefon 010-454 23 11
Fackliga representanter:
SACO: Linda Modin, Telefon 010-454 33 36
ST: Helena Blomkvist, Telefon 010-454 28 53
Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2017
Märk din ansökan med diarienummer PSL 2017-54
Vid rekryteringar har vi tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2017-09-10 - 2018-02-28
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2017-54
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Jobbnummer 3509006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.