Kompetensutvecklingssamordnare till Polisens kontaktcentrum, Norrtälje

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Norrtälje, Täby, Sollentuna, Sigtuna, Solna eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: gränspolisen, operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta görs genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i region Stockholm.

Polisens kontaktcenter (PKC) har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott.

Publiceringsdatum
2024-06-10

Arbetsuppgifter
Tjänsten som Kompetensutvecklingssamordnare (KUS) fokuserar på grundutbildning för nya operatörer och fort- och vidareutbildning för befintliga medarbetare. Du kommer att vara ansvarig för grundutbildningen på PKC. Du kommer att planera med långsiktighet, boka lokaler och instruktörer samt beställning av material till utbildningen. Rollen innebär ett stort administrativt ansvar kopplad till kursomgångarna och mycket samarbete med olika aktörer inom Polismyndigheten. Du kommer att följa upp elever tillsammans med FU-ledaren och löpande ha dialoger med dem.

Rollen som KUS innebär även ett övergripande ansvar för medarbetares fort och vidareutbildning inom hela sektionen. Du kommer planera långsiktigt och boka in medarbetare på utbildningar samt sköta funktionsbrevlådan för utbildningsfrågor. Detta innebär att du kommer behöva genomföra behovsanalyser för kompetensutvecklingen för hela PKC Stockholm. Ett av ansvarsområdena är PKCs utbildningsdagar, där du kommer ansvara för att anordna utbildningsinsatser för verksamhetens behov. För att göra detta kommer du följa upp kompetensregistret och inventera kompetensen inom verksamheten.

En del av arbetet är att äska, i äskandena skall det tydligt framgå vilket ändamål äskandena har, i detta fall utbildningsbehovet. Du kommer ha nära dialog med gruppchefer och medarbetare. Tjänsten innebär högt tempo och stundtals hög arbetsbelastning.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen inom relevant områden
• Gedigen erfarenhet under en längre period av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren anser är relevanta för rollen
• Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
• B-körkort

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att arbeta i IT-system företrädesvis polisens kompetensutvecklingssystem
• Erfarenhet och kunskap av utbildning- och utvecklingsfrågor
• Erfarenhet av att samordna som arbetsgivaren finner relevant
• God kännedom om samt tillämpning av Polismyndighetens styrdokument
• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser är relevant

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och har förmågan att arbeta med framförhållning. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är tydlig och rak i din kommunikation. Det är även viktigt att du är lyhörd för verksamhetens behov och har ett öppet sinne för förändring och nya idéer. Avslutningsvis strukturerar du själv ditt angreppsätt och driver dina processer vidare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Enligt överenskommelse men resor till Norrtälje förekommer
Arbetstid: Veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Samordnare
Intervjuer kommer hållas: V.29 & v.30

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C197036/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
Rekryterande chef
Martin Viggedal, kontakta v.24 & v.25 vid frågor
martin.viggedal@polisen.se

Jobbnummer
8736655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: