Kompetensutvecklare till HR-avdelningen

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Avdelningen är organisatoriskt indelad i de två verksamhetsområdena Chefsstöd och Kompetensförsörjning och stödjer verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans mål. Enheten för Kompetensutveckling 1 är en av tre enheter som ansvarar för myndighetens centrala utbildningsverksamhet. Enheterna producerar, levererar och följer upp både lärarledda och digitala utbildningar i stora volymer och med brett innehåll till myndighetens medarbetare och chefer samt ansvarar för den centrala utbildningsplanen och utbildningsbudgeten. Enheterna tillhör verksamhetsområdet Kompetensförsörjningsansvaret för utbildningsverksamheten på Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kompetensutvecklare arbetar du som uppdragsledare inom kompetensutvecklingsuppdrag. Ditt ansvar sträcker sig från att analysera och fånga verksamhetens behov till leverans av färdig utbildning med ansvar för både produktion och pedagogiskt koncept.

Du har projektledaransvar och producerar både nya kompetensutvecklingsinsatser och utbildningar som lärarlett och digitalt. I uppdraget ingår även att revidera befintliga produktioner och att följa upp och utvärdera genomförda insatser.

I ditt arbete leder du projekt med interna produktionsresurser. I lärarledda utbildningar innebär det ofta att låna in, kompetensutveckla och följa upp de inlånade utbildarnas insatser. I digitala produktioner fungerar du som beställare mot Försäkringskassans egna produktionsgrupp för e-lärande eller externa produktionsföretag. Rollen innefattar ansvar för såväl tidplaner, budget samt att säkerställa den pedagogiska kvalitén i uppdragen.

Omvärldsbevakning, metodutveckling och annat som syftar till att säkerställande pedagogiska kvaliteten i produktionerna är naturliga inslag i ditt arbete.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet där pedagogik är en central del av utbildningen, alternativt har du erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• har gedigen erfarenhet av utveckling av kompetensutvecklingsinsatser och produktion av utbildning
• har erfarenhet inom digitalt lärande
• har god kunskap om hur digitalt lärande kan användas och hur man bäst utnyttjar mediernas möjligheter
• har erfarenhet av att ta fram koncept där webbutbildningar är en del i lärandet
• är väl insatt i teorier och metoder kring vuxnas lärande
• har erfarenhet av att leda uppdrag och ekonomisk uppföljning
• har en analytisk förmåga, agerar på eget initiativ, har god pedagogisk förmåga, är konsultativ samt har
• har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av enklare filmproduktion
• har erfarenhet av att arbeta inom en myndighet med liknande arbetsuppgifter
• har vana att arbeta med LMS

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-02-12

Övrig information
Anställningen är ett vikariat till och med 2021-10-31, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Yrkesrollen är verksamhetsspecialist med inriktning kompetensutveckling. Resor i tjänsten kan förekomma. Placeringsort enligt överenskommelse.

Kontakt
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Carina Holm, 010-112 25 08, HR-specialist (för frågor om

rekryteringsprocessen): Stig Lindblom, 010-116 90 63. Fackförbundet ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, SACO: Daniel Rander, 010-116 28 77.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 25 februari 2021. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
5573056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: