Kompetensadministratör till Swedavia

Swedavia / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia i Sigtuna, Upplands Väsby, Solna, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Kompetensadministratör till Swedavia

Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige.

Vill du vara en del av en helt ny funktion som arbetar nära våra ledare på Swedavia? I rollen som kompetensadministratör blir du en av de viktigaste kuggarna i maskineriet för vår Learning and Development organisation, då du kommer att finnas där för alla våra ledare som behöver stöd i vår befattningsmodell och i vårt systemstöd.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för det löpande arbetet med stöd och hjälp till ledare när det gäller befattningar, roller, certifieringar och kompetenser, det som vi på Swedavia kallar för vår rollbaserade befattningsmodell. Modellen visar hur befattningarna i vår organisation är uppbyggda. Ditt främsta arbetsverktyg är vårt systemstöd SABA.

Då tjänsten är ny kommer du ha stora möjligheter att tillsammans med de andra i teamet forma ert arbetsätt och påverka Swedavias fortsatta arbete med att utveckla vår befattningsmodell.

Din profil

Är du en stjärna på att ge bra service och älskar ordning och reda? Då skall du absolut söka denna tjänst! Har du dessutom en PA-utbildning eller liknande erfarenhet av HR-arbete/administration är du som klippt och skuren för att trivas hos oss. Tycker du om att utveckla processer och arbetsätt så måste vi ses! Eftersom du dagligen kommer arbeta genom vårt systemstöd SABA är det meriterande med erfarenhet av det eller liknande system.

Vi erbjuder

Vi sitter i fina lokaler i centrala delarna av Norrköping, kontoret delar vi med runt 70 andra kollegor från Ekonomi- teknik och juridikfunktioner inom Swedavia. Tjänsten innebär stora möjligheter till att själv vara med att utveckla det arbete som sker inom Learning and Development och däribland den befattningsmodell som är central för rollen.

På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Norrköping. Har du frågor går det bra att kontakta Fredrik Andersson, enhetschef, på telefonnummer 010-109 03 23 alternativt via mail fredrik.andersson@swedavia.se.

Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.


Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober 2017

Varaktighet, arbetstid
Reglerad arbetstid. Tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Andersson 010-109 03 23

Företag
Swedavia

Adress
Swedavia
Box 190 45
19045 Stockholm-Arlanda

Kontorsadress
Box 190 45

Jobbnummer
3666269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia: