Kommunvägledare till svarsgruppen socialt stöd och vård, Kundcenter

Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Östersunds kommun, Kommunledningsförvaltningen söker Kommunvägledare till Kundcenter

Fast tjänst, vikariat och timanställning till svarsgruppen Socialt stöd, vård och omsorg.



Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är nämligen alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Vi strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla våra tjänster och hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.

Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice. Kundcenters verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter. Enheten har idag 25 medarbetare.

Våra öppettider är måndag till fredag 08.00 - 17.00.

Då en av våra medarbetare blivit erbjuden nytt arbete inom kommunen samt att vi fått ytterligare uppdrag från Vård- och omsorgsförvaltningen behöver vi nu förstärka med två personer. Vi planerar även att rekrytera in en eller två timanställda.

Publiceringsdatum
2023-06-27

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.

Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.

Flera frågor som gruppen hanterar för Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är mer djupgående, detta gäller till exempel orosanmälningar, ekonomiskt bistånd, fakturafrågor samt ansökan om vård. Vi tar även emot en del besök, främst från personer som söker ekonomiskt bistånd.

Kvalifikationer
För den fasta tjänsten är det meriterande om du är socionom med några års arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande med arbete inom en socialförvaltning, eller på annat sätt med socialt utsatta personer.

Söker du en timanställning ser vi helst att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel studier.

Kundtjänstarbete via telefon är meriterande. Med det menar vi att du pratat i telefon med kunder eller medborgare huvuddelen av din arbetsdag. Beskriv detta noggrant i ditt personliga brev.

Du har en personlig läggning som gör att du på ett professionellt sätt kan och vill hjälpa socialt utsatta personer, till exempel personer som behöver ekonomisk hjälp eller personer som kan ha alkohol-/drogproblem eller psykiska besvär.

Du är självklart proffs på bemötande, älskar att hjälpa till och ge service och sätter alltid kunden eller medborgaren i centrum.

Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor - även de som inte riktigt beter sig som du själv gör.

Du trivs i en organisation där du nästan aldrig på förhand kan planera din dag, utan där förändringar, flexibilitet och utveckling tillhör vardagen.

Du har dokumenterad erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift and you don 't hesitate to answer a call in english. Samiska i tal och skrift är meriterande.

Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Du uttrycker dig tydlig och gillar att själv ta tag i och lösa olika problem när de dyker upp.



Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover. Intervjuer kommer att bokas in under vecka 30.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "90:2023:24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528), https://heroma.ostersund.se/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageLedigaJobb.aspx?

Kontakt
områdeschef
Agneta Nilsson
agneta.nilsson@ostersund.se

Jobbnummer
7916335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: