Kommunvägledare till Sundsvalls kommun och kontakt Sundsvall

Sundsvalls kommun / Kundservicejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall, Nordanstig, Ånge eller i hela Sverige

Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.

Nu finns en unik möjlighet att få vara med i starten på Sundsvalls kommuns nya kontaktcenter- kontakt Sundsvall. Du erbjuds ett viktigt och roligt arbete där du förväntas vara expert på service. Du är en person som ser möjligheter och har viljan att hitta lösningar. Du blir en del av en arbetsgrupp i framkant där utvecklingsarbete ständigt pågår för att utveckla vår verksamhet där du får vara delaktig och bidra. Drivs du av att av att ge förstklassig service och har ett stort intresse för samhällsfrågor kan detta vara din nya utmaning.

Genom kontakt Sundsvall ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök.
Kontakt Sundsvalls främsta uppdrag är att samordna kommunens service enligt principen en väg in genom att ge medborgare och företagare vägledning, information och kvalificerad service via exempelvis telefon och mejl. Digitalisering är en del av den utvecklingen såväl som effektivare ärendeprocesser och tillsammans förbättrar och förenklar vi för de vi är till för.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2024-03-28

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare är du expert på kundservice och lämnar information och vägleder om kommunens verksamheter. Du guidar våra medborgare, medarbetare och företag via telefon och andra kanaler som exempelvis chatt och e-post. Du arbetar för att lösa ärenden vid första kontakt och tar ägarskap för de ärenden du tar emot. Du är en del i att skapa möjlighet för alla att hantera frågor från medborgare, föreningar och företag proaktivt, gärna digitalt. Helg och kvällsarbete kan förekomma.
Din arbetsdag är schemalagd och du kommer på sikt arbeta i skift. Du behöver ha ett anpassat och flexibelt arbetssätt då dagen kan vara uppdelad på olika arbetsuppgifter.

Vidare huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stöttar medborgare och medarbetare i att använda e-tjänster och appar.
• Gör bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin.
• Använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.
• Du ansvarar för kontakt med en eller flera förvaltningar eller bolag och leder arbetet med att säkerställa att kontakt Sundsvall har rätt rutiner för hantering av förvaltningens frågor.
• Även fysisk service på plats kan förekomma.

Arbeta mot målsättningar såsom hanteringstider, antal ärenden och kundnöjdhet.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Eftergymnasial utbildning eller akademiska högskolepoäng inom service, administration, kommunikation eller annan dokumenterade utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant är meriterande. Det är även meriterande med yrkeserfarenhet av kvalificerad service inom tjänstens beskrivna arbetsuppgifter.

Självklart har du goda svenska och engelskakunskaper i både tal och skrift. Det är meriterande om du kan finska, samiska eller annat språk. Du har erfarenhet av flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem eller liknande.

Det är vidare meriterande om du har:
• Erfarenhet av tidigare arbete på kontaktcenter, kundtjänst eller annan kompetens som efterfrågas inom avdelningen t.ex. kontakt och informationscenter, resebyrå, eller turism.
• Ledarskapserfarenhet.
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i olika kanaler ur ett kundserviceperspektiv.
• Sakkunskaper och erfarenhet av samhällsfrågor eller stadsmiljö från liknande roll i kommunal förvaltning eller annan politiskt styrd organisation.

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och är serviceinriktad vilket visar sig genom din vilja att hjälpa andra samt din ansträngning för att leverera goda lösningar. Vi ser att du är pedagogisk, kommunikativ och har en förmåga att identifiera invånares behov. Som kommunvägledare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det innebär att du under ett samtal kan behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar.

ÖVRIGT
Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C184668".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Servicecenter

Kontakt
Verksamhetschef Servicenter
Maria Cederberg
073-021 46 39

Jobbnummer
8573292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun: