Kommunvägledare till Servicecenter, Kommunsupport

Örebro kommun / Övriga jobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebro kommuns medarbetare? Vill du även bli en del i teamet Servicecenters svarsgrupp Kommunsupport?

Om tjänsten
Kommunsupport är en intern supportfunktion vars syfte är att ge Örebro kommuns medarbetare den hjälp och service de behöver för en enklare vardag. Genom att erbjuda en gemensam ingång till kommunens supportfunktioner via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medarbetarna med snabb och bra service. Fler och fler ärenden ska kunna skötas via webb och över telefon, för att göra vardagen enklare för medarbetarna, samtidigt som verksamheterna avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt. I kommunsupport blir dina arbetsuppgifter att lämna svar på och ge information om interna stödsystem och stödfunktioner i t.ex. HR/Lön, ekonomi och bemanning.
Primärt tillhör du en svarsgrupp, men förväntas även kunna svara på frågor inom andra områden om behov uppstår.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Du lämnar information om kommunens interna stödfunktioner och ger vägledning till
medarbetare via telefon, e-post och webb
• Du stöttar medarbetare i att använda e-tjänster, hanterar blanketter, tar emot inkomna handlingar och utför enklare handläggning utifrån ett rutin- och regelstyrt arbetssätt
• Du gör bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin
• Du använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs

Publiceringsdatum
2017-05-31

Kompetenser
• Avslutad godkänd gymnasieutbildning
• Mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga möten
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenter
• Goda kunskaper i engelska
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Goda kunskaper i verksamhetssystem Personec, Raindance och Medvind.
• Erfarenhet i arbete med social medier.
• Erfarenhet att jobba med mejlhantering riktad till kund/medborgare.
• Kunskap att arbeta i ärendehanteringssystemet Artvise.
• Kunskaper att jobba i telefonisystemet TRIO.
• Grundläggande kunskaper om Örebro kommun.

Omfattning och tillträde
Tillsvidare, Omfattning 100%
Tillträde, enligt överenskommelse
Antal tjänster, 1

Om arbetsplatsen
Servicecenter är en del i avdelningen för Kommunikation och Samhällsutveckling och ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. På Servicecenter jobbar cirka 60 medarbetare. Arbetstiden är schemalagd och Kommunsupports öppettider är måndag-fredag klockan 8-17.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-06-13

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Jidenius, Enhetschef 019- 21 13 44
Maria Gille, Enhetschef 019-21 11 32
Inger Blückert, Facklig kontaktperson Vision 019-21 69 95
SACO Expedition, Facklig representant 019-21 30 96

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
3530056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: