Kommunvägledare till Servicecenter

Örebro kommun / Marknadsföringsjobb / Örebro
2016-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Servicecenter" (publicerad 2023-05-11) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Servicecenter är medborgarnas ingång till oss på Örebro kommun och vårt gemensamma ansikte utåt. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna med snabb och bra service oavsett fråga. Fler och fler ärenden ska kunna skötas via webb och över telefon, för att göra vardagen enklare för medborgarna samtidigt som övriga verksamheter avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt.

Publiceringsdatum
2016-05-19

Dina arbetsuppgifter
Vill du ingå i en av våra svarsgrupper?

I vårt nya servicecenter blir dina arbetsuppgifter att bland annat lämna information om kommunens verksamheter, ge vägledning, besvara statusfrågor, utföra enklare handläggning av nya ansökningar samt att ta emot synpunkter från våra medborgare. Du utför ditt uppdrag via telefon och dator samt via personliga besök till vårt servicecenter.

Primärt tillhör du en svarsgrupp men om behov uppstår kan du överflyttas till en annan svarsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Du lämnar information om kommunens verksamheter och ger vägledning till våra medborgare via bildtelefon, telefon, e-post, webb och personliga möten samt webbchat.
• Du verkar för användning av tjänster för självservice, hanterar blanketter, tar emot inkomna handlingar och utför enklare handläggning utifrån rutin- och regelstyrt arbetssätt.
• Du gör bedömningar om ärendet ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin.
• Du arbetar utifrån en helhetssyn och din utgångspunkt är medborgarfokus.
• Du har kännedom om kommunens organisation och dess olika verksamheter.
• Du har kunskap om och följer gällande lagar, riktlinjer och rutiner.
• Du använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.

Arbetstiden är schemalagd under Servicecenters preliminära öppettider: Måndag - fredag kl 07 - 17.

Kompetenser
Generella kompetenskrav till samtliga svarsgrupper
• Avslutad godkänd gymnasieutbildning.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök.
• Minst ett års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenter.
• Goda kunskaper i engelska.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt.

Arbetet kräver mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
Till svarsgrupp Barn och utbildningsgruppen
• Goda kunskaper i verksamhetssystemen Raindance och Adela.
• Kunskaper om verksamhetsområdet Barn och utbildning och vuxenstudier samt kultur- och fritidsfrågor.

Till svarsgrupp Samhällsbyggnad
• Goda kunskaper i verksamhetssystemet Future.
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med sociala medier.
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med mejlhantering riktad till kund/medborgare.
• Kunskap i frågor om bygglov.

Övrigt meriterande för båda svarsgrupperna
• Kunskap och erfarenhet i arbete med ärenden som lyder under sekretess.
• Kunskap att arbeta i telefonisystemet TRIO.
• Grundläggande kunskaper i bemanningssystemet Teleopti/My Time
• Grundläggande kunskaper om Örebro kommun.

Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning 100% t.o.m 20 januari 2017, tillträde 22 augusti 2016, 2 tjänster.

Facklig information
Vision: Inger Blückert, 019-21 69 95.
SACO: Expedition, 019-21 30 96.

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är datum 4 juni 2016.

Ref.nr: Ks 644/2016

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Eriksson, Gruppledare Servicecenter 019-21 69 96
Mona  Cannesjö, Gruppledare 019-21 59 97

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2855749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: