Kommunvägledare till Servicecenter
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Organisationsutvecklarjobb / Karlskoga
2016-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Servicecenter" (publicerad 2019-05-15) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga,
Örebro eller i
hela Sverige Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet. Ledningsstaben utgör tillsammans med enheter för administrativ service, personal, ekonomi, upphandling, kommunikation och IT kommunstyrelsens ledningskontor.
Karlskoga kommun inrättar ett nytt Servicecenter för att öka tillgängligheten och höja servicenivån för medborgarna. Servicecentret är vägen in till oss i Karlskoga kommun och tillgodoser behovet av snabb och bra service oavsett fråga. Verksamheten är ny och under ständig utveckling och vi vill att du är med oss och driver den.
På Servicecenter vägleder vi via telefon, olika digitala kanaler eller vid personliga besök. Vi tar emot ärenden, ansökningar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter.
Publiceringsdatum2016-02-15ArbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter:
• du får vara med och bygga upp och utveckla det nya servicecentret genom att bland annat kartlägga processer för att identifiera verksamhetens huvudarbetsuppgifter, arbetssätt och avgränsningar.
• kontakterna sker via telefon, besök, e-post, web och sociala medier. Servicecenter tar emot felanmälningar på kommunens olika anläggningar, besvarar frågor av generell karaktär som till exempel frågor om bygglov, borgerlig vigsel, kartor, parkering, hur kan jag bli god man, jag vill anmäla mitt barn till kulturskolan, inflyttarservice, med mera
• uppdraget kräver stor flexibilitet, kapacitet och IT-mognad. Arbetsredskapen är digitala och du arbetar utifrån information och instruktioner som byggs upp i vår kunskapsbank. Dina uppgifter kommer att utvecklas i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Du bidrar därmed till att vår service till invånare, företagare, besökare och anställda ständigt utvecklas.
Kvalifikationer• Relevant utbildning på högskole-/universitetsnivå eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Gedigen erfarenhet från liknande verksamhet kan ersätta kravet på utbildning.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt önskvärt kunskaper i ett tredje språk exempelvis finska eller arabiska.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt.
Du behöver ha förmåga av att växla mellan olika arbetsuppgifter och kanaler såsom i det fysiska mötet och i telefon. Som person har du mycket hög servicenivå, god sammarbetsförmåga och kan därmed skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är också stresstålig, lösningsorienterad och inte rädd för att prova nya vägar i din roll. Du har en stark drivkraft att utveckla verksamheten för Karlskogabornas bästa. Du är genuint intresserad av att jobba med människor i utsatta situationer och från andra kulturer. Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål.
ÖVRIGT
För att din ansökan ska behandlas säkert och snabbt så ser vi gärna att du ansöker via den digitala länken ovan. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016.0101
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Bystedt, Enhetschef 0586-618 30
Facklig kontaktSSR, Inger Andersson 0586-621 32
Vision, Anne Ågren 0586-614 11
FöretagKarlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
AdressKarlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga
Kontorsadress69183 Karlskoga
Jobbnummer 2671301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.