Kommunvägledare till servicecenter

Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Butikssäljarjobb / Karlskoga
2017-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till servicecenter" (publicerad 2019-05-15) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga, Örebro eller i hela Sverige

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska som kan bidra till utveckling av våra verksamheter.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet.
Ledningsstaben utgör tillsammans med enheter för administrativ service, personal, ekonomi, upphandling, kommunikation och IT kommunstyrelsens ledningskontor.

Karlskoga kommuns servicecenter är vägen in till oss i kommunen för att tillgodose behovet av snabb och bra service oavsett fråga. Servicecenter ökar tillgängligheten och höjer servicenivån för våra medborgare. Vi vägleder via telefon, olika digitala kanaler eller vid personliga besök. Vi tar emot ärenden, ansökningar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Servicecenter är en relativt ny enhet som successivt byggs upp och utvecklas och där det pågår ett ständigt förändringsarbete tillsammans med andra enheter och avdelningar.



Publiceringsdatum
2017-08-22

Arbetsuppgifter
Du får vara med och utveckla vårt servicecenter på olika sätt. Arbetet innebär bland annat många kontakter in i våra förvaltningars olika verksamheter, kartläggning av processer och identifiering av möjliga uppdrag för servicecenter.

Kontakterna sker via telefon, besök, e-post, web och sociala medier. Servicecenter tar emot felanmälningar på kommunens olika anläggningar, besvarar frågor av generell karaktär som till exempel frågor om bygglov, borgerlig vigsel, kartor, parkering, jag vill anmäla mitt barn till kulturskolan, inflyttarservice, med mera

Uppdraget kräver stor flexibilitet, kapacitet och IT-mognad. Du trivs med många arbetsuppgifter på gång samtidigt och arbetar strukturerat med ett kvalitets- och lösningsorienterat förhållningssätt. Arbetsredskapen är digitala och du arbetar utifrån information och instruktioner som byggs upp i vår kunskapsbank. Dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Du är kunnig och intresserad inom systemförvaltning. Du kommer bland annat ansvara för dialogen med systemleverantörer, ansvara för ändringar av systemen i samarbete med leverantören och kommunens IT-enhet.


Kvalifikationer
Relevant utbildning på högskole-/universitetsnivå eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Gedigen erfarenhet från liknande verksamhet kan ersätta kravet på utbildning.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt önskvärt kunskaper i ett tredje språk.
Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök.
Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt.

Du behöver ha förmåga av att växla mellan olika arbetsuppgifter och kanaler såsom i det fysiska mötet och i telefon. Som person är du prestigelös och har en mycket hög servicenivå, god sammarbetsförmåga och kan därmed skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är också stresstålig, lösningsorienterad och inte rädd för att prova nya vägar i din roll. Du har en stark drivkraft att utveckla verksamheten för Karlskogabornas bästa. Du är genuint intresserad av att jobba med människor. Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning och att föra dialogen med systemleverantörer och personal med IT-kompetens.

ÖVRIGT
Vi söker en till två kommunvägledare under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017.0353
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Bystedt 0586-618 30

Företag
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Adress
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga

Kontorsadress
69183 Karlskoga

Jobbnummer
3654776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor: