Kommunvägledare till Servicecenter
Örebro kommun / Övriga jobb / Örebro
2017-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Servicecenter" (publicerad 2023-05-11) ⬅️
Visa alla övriga jobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för örebroarna?
Servicecenter är medborgarnas ingång till oss på Örebro kommun och vårt gemensamma ansikte utåt. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna med snabb och bra service oavsett fråga. Fler och fler ärenden ska kunna skötas via telefon och webb, för att göra vardagen enklare för medborgarna samtidigt som övriga verksamheter avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt.
Publiceringsdatum2017-05-31Om tjänstenVill du bli en del av Servicecenters svarsgrupp som svarar på frågor inom omsorg och stöd? På Servicecenter blir dina arbetsuppgifter att bland annat lämna information om kommunens verksamheter, ge vägledning, besvara statusfrågor, utföra enklare handläggning av nya ansökningar samt att ta emot synpunkter från våra medborgare. Du utför ditt uppdrag via telefon och dator samt genom att ta emot besökare som kommer till oss med sina frågor. Du arbetar utifrån en helhetssyn och din utgångspunkt är medborgarfokus. Primärt tillhör du en svarsgrupp, men förväntas även kunna svara på frågor inom andra områden om behov uppstår.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Du lämnar information om kommunens verksamheter och ger vägledning till våra medborgare via telefon, e-post, webb och personliga möten
• Du stöttar medborgare i att använda e-tjänster, hanterar blanketter, tar emot inkomna handlingar och utför enklare handläggning utifrån ett rutin- och regelstyrt arbetssätt
• Du gör bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin
• Du använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.
Kompetenser• Avslutad godkänd gymnasieutbildning
• Mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenter
• Goda kunskaper i engelska
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Goda kunskaper i verksamhetssystem såsom Treserva, Procapita, Raindance
• Dokumenterad erfarenhet att jobba med mejlhantering riktad till kund/medborgare
• Kunskap att arbeta i ärendehanteringssystemet Artvise
• Kunskaper att jobba i telefonisystemet TRIO
• Grundläggande kunskaper om Örebro kommun
• Erfarenhet av arbete inom hemvård
• Erfarenhet av arbete inom socialtjänst/försörjningsstöd
• Goda språkkunskaper i arabiska
Omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster, 2
Om arbetsplatsen
Servicecenter en del i avdelningen för Kommunikation och Samhällsutveckling och ingår i Kommunstyrelseförvaltingen.
På Servicecenter jobbar cirka 60 medarbetare. Arbetstiden är schemalagd och Servicecenters öppettider är måndag-fredag klockan 7-17.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-06-14
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Jidenius, Enhetschef 019-211344
Maria Gille, Enhetschef 019-21 11 32
Inger Blückert, Facklig kontaktperson Vision 019-21 69 95
SACO Expedition, Facklig representant 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 3530078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.