Kommunvägledare till Kundcenter

Kungälvs kommun, Samhälle och Utveckling / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Samhälle och Utveckling i Kungälv

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kundcenter har en viktig roll i kommunens uppdrag att utvecklas för att möta framtidens krav på god service och tillgänglighet.

Nu söker vi dig som gillar att arbeta med människor och vill vara med på den resan!

Publiceringsdatum
2023-06-28

Beskrivning
Kundcenter är ansiktet utåt för Kungälvs kommuns medborgare, politiker och förvaltning, där service och gott bemötande är ledorden. Vi har ansvar för kundservicefrågor, kommunvägledning, växel och reception. Vårt uppdrag är att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får vägledning och svar på sina frågor. Arbetsplatsen ligger i stadshusets huvudentré och vi har en central roll som kommunens ansikte och röst utåt. Vi tillhör sektorn Samhälle och utveckling. Kundcenter består av 16 medarbetare, varav sex arbetar som kommunvägledare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunvägledare hjälper du invånare och allmänhet med enklare frågor som rör alla kommunens verksamheter och säkerställer att de får råd och vägledning hos rätt instans. Du har ett mycket brett arbetsområde som även omfattar handläggning av vissa frågor och intern service.

Våra kontaktvägar är telefoni, mejl, e-tjänster och reception. Arbete i telefonväxeln omfattar en stor del av tiden. Som kommunvägledare är du ett stöd till medborgarna och bistår dem med vägledning på frågor som inte går att svara på med hjälp av informationen på kungalv.se eller allmän kunskap.

Utöver att erbjuda en god och effektiv service innebär rollen att samverka med kommunens förvaltning för att utveckla såväl extern som intern service i kommunen. Du förväntas därför vara aktiv och bidra till det fortsatta utvecklingsarbetet av kundcenters uppdrag. Det innebär till exempel att arbeta med uppföljning och bidra med förslag på förbättringar av arbetsprocesser och servicetjänster med digitalt fokus. Uppdraget kräver därför stor flexibilitet och ett genuint intresse för digitaliserings- och utvecklingsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en serviceinriktad, positiv och utåtriktad person. Vi vill att du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.

Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- erfarenhet av arbete inom service.
- god IT-mognad med vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem och god förmåga att söka och hämta information.
- god kunskap och förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl i tal som skrift.
- god kunskap i engelska språket.

Som person är du relationsskapande, har lätt för att samarbeta, och har ett gott bemötande i alla dina möten. Vi vill att du är serviceinriktad och att du trivs med att arbeta tätt i ett arbetslag på en arbetsplats där det ofta är högt tempo.

Det är viktigt att du har ett stort samhällsintresse och en förutsättning för framgång är att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom kommunen, men även i omvärlden. Du är en van användare av digitala kanaler och ditt intresse för att utveckla effektiva processer genom digitalisering är stort.

Eftersom vi är måna om att hitta rätt person till uppdraget kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vill du vara en del i vårt team, välkommen med din ansökan!

Övrig information
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av ditt BankID.
Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/337".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Samhälle och Utveckling

Kontakt
Tomas Gustavsson
0303-239014

Jobbnummer
7921316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Samhälle och Utveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Samhälle och Utveckling: