Kommunvägledare till kontaktcenter i Nacka kommun
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Publiceringsdatum2014-04-05Dina arbetsuppgifterSom medborgare ska man inte behöva veta hur Nacka kommun är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom kontaktcenter ges möjlighet för medborgarna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med kommunen. Kontaktcenters uppdrag kommer att bli ännu viktigare nu när Nacka bygger stad.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande - och specialistfunktioner. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde, guida medborgarna på kommunens tjänster på webben, ta emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara e-post från medborgarna, sms, chatt och genom att ta emot personliga besök i vår reception. Kontaktcenter har som mål att inom en snar framtid också börja handlägga enkla ärenden.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen.
I rollen som kommunvägledare lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".
Kvalifikationer• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande inom det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla och som trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har ett starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har eftergymnasial utbildning, är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi tror att du som person brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du förmår strukturera ditt arbete och dina kunskaper på ett sätt som gör att du kan dela med dig till dina kollegor. Kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit
Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är vetgirig och trygg i dig själv. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna/kunderna.
Språk:
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Behärskar du fler språk är det meriterande.
För att klara arbetsuppgifterna krävs:
Hög IT-kunskap då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt samt guida medborgare när det gäller e-tjänster.
Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2014-06-02
Så ansöker duAnsök senast: 2014-04-30
Kontaktuppgifter för detta jobbAnette Hjelte, bitr enhetschef, kontaktcenter 08-7187879
anette.hjelte@nacka.seFackliga företrädare
Yvette Forssmark, Ordf. Vision 08-718 89 71,
yvette.forsmark@nacka.seJenny Lagebjörk, Vision, 08-7189254,
jenny.lagebjork@nacka.sePirkko Koistinen, DIK, 08-7187807,
pirkko.koistinen@nacka.seArbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 12
13181 Nacka
Jobbnummer 1832140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.