Kommunvägledare till kontaktcenter, Härryda kommun

Härryda kommun / Receptionistjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härryda kommun i Härryda, Kungsbacka, Mark eller i hela Sverige

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.

Kontaktcenter ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborg. Kontaktcenter har funnits sen 2013 och är kommunens en väg in. Vi ska vara vägen in till personlig kontakt med kommunens alla frågor och alla kommunikationskanaler. Vi har alltid kundens serviceupplevelse i fokus, gott personligt bemötande och hög tillgänglighet. Vi ska ge information och vägleda med kommunens webbplatser som utgångspunkt. Komplettera kommunens digitala tjänster, ge information, stöd och support i användandet av digitala tjänster. Bidra i arbetet med att utveckla kommunens digitala service mot allt högre grad av självservice. Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.
På kontaktcenter arbetar sju kommunvägledare, en samordnare och en enhetschef.

Tillsammans åstadkommer vi mer!

Publiceringsdatum
2023-11-01

Arbetsuppgifter
Vi söker en fantastisk kommunvägledare som har fokus på service!

Kommunvägledare är ansiktet utåt för hela kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Kontaktcenter är invånarnas första väg in till kommunen och vårt mål är att ge ett gott bemötande med öppen och tillgänglig service.

Som kommunvägledare arbetar du med att ge information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare för kommunens alla verksamhetsområden. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.

Som kommunvägledare är du en viktig länk till kommunen och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.

Kontaktcenter är en viktig del i omställningsarbetet med att göra kommunens processer mer digitala och därför är det viktigt att du både kan och vill vara en del av detta och se möjligheter på det digitala området.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men allt fler ärenden hanteras via e-post och e-tjänster. Du kommer också att jobba i kommunhusets reception där vi möter våra invånare, besökare och företag personligen.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• representera kommunens alla verksamhetsområden gentemot våra invånare, företag och besökare.
• ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
• samarbeta och samverka med flera av kommunens handläggare och avdelningar.
• delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
• svara på allmänna frågor om Härryda kommun.

Kvalifikationer
Vi vill att du uppfyller följande krav:
• Gymnasieexamen
• Minst 3 år arbetslivserfarenhet inom relevant serviceyrke
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god vana med att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:
• Arbetat administrativt inom kommunal verksamhet tidigare
• Har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd.
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrken och/-eller kommunikations- och webbarbete.
• Arbetat inom en kundtjänst/reception
• Arbetat med digitala processer

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, att du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.

Då kontaktcenter är under ständig förändring, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1256380".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härryda kommun (org.nr 212000-1264), https://www.harryda.se/

Kontakt
Enhetschef kontaktcenter
Thérése Lindhardt
therese.lindhardt@harryda.se
031-724 6355

Jobbnummer
8231046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härryda kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härryda kommun: