Kommunvägledare till kontaktcenter

Vallentuna kommun / Administratörsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du direkt bidra till god service, hög tillgänglighet och effektiv handläggning för Vallentunas invånare och kunder? Vara vägen in i kommunen och länken mellan invånaren och våra förvaltningar?

Vi söker nu en kommunvägledare som vill arbeta utvecklingsorienterat mot ständiga förbättringar.

Vallentuna kommun vågar testa. Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller digitalisering, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. I Vallentuna har du möjligheten att vara med och skapa något nytt.

Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet.

Om verksamheten

Vårt kontaktcenter öppnade 1:a september 2018 och är kärnan i kommunen och fanbärare av vårt service, bemötande och tillgänglighetsarbete. På Kontaktcenter möter våra kunder och invånare kommunvägledare som antingen svarar på frågan direkt eller ser till att kontakt skapas med rätt person i kommunen. Avdelningen erbjuder invånare och kunder snabb och effektiv hjälp. Hit kan invånarna vända sig för att få hjälp med information, vägledning, rådgivning, samt enklare handläggning av ärenden. Kontaktcenter bemannas av sju kommunvägledare och en chef.



Publiceringsdatum
2020-12-08

Dina arbetsuppgifter
Hos oss vägleder du invånare/kunder som vänder sig till kommunen. Vi nås via fem kanaler och mötet med invånare/kund sker via fysiska möten, via telefon, mail, chatt och sociala kanaler.

Du arbetar med kommunens förbättringsarbete genom invånarnas/kundernas synpunkter på kommunens service. Hos oss är man generalist och svarar på frågor som rör hela kommunens ansvarsområde. Vi samverkar med kommunens förvaltningar och avdelningar och vår målsättning är att så mycket som möjligt av invånarens/kundens frågor ska lösas hos oss oavsett verksamhetsområde. Vi arbetar mot ständiga förbättringar och effektivare processer. Vi har generösa öppettider och helg och kvällsarbete förekommer. Vi tillämpar inte flextid utan arbetar enligt schema.

Kvalifikationer

• Du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Vi söker dig som har vana och tycker om att ge god service samt är eller kan bli skicklig i informationssökning. Om du har arbetat i ett kontaktcenter eller motsvarande tidigare är det meriterande.
• Systemvana i Telia touchpoint och Artvise är meriterande.
• Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Du har kunskap från tidigare arbete inom offentlig förvaltning, gärna från tidigare arbete i kommunalverksamhet. Är allmänbildad, servicemedveten och flexibel.
• Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kommunikation med andra, resultatinriktad, förmåga att anpassa sig, samarbetsförmåga och att vara relationsbyggande.
• Du är nyfiken på nya lösningar och hur vi kan effektivisera processer för slutkund.
• Du är en lösningsorienterad och positiv lagspelare.

Personliga egenskaper

• Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem.



Information om processen

I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, samarbete och allas lika värde genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.

Anställningen är en tillsvidare anställning på heltid med start januari 2021. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vallentuna kommun använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2021-01-11.

För mer information kontakta: Johanna Harling, Chef Kontaktcenter, 0766414859, johanna.harling@vallentuna.se

Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vallentuna kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vallentuna kommun (org.nr 212000-0027), http://www.vallentuna.se/

Jobbnummer
5479868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: