Kommunvägledare till Kontaktcenter

Södertälje kommun / Receptionistjobb / Södertälje
2017-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2022-07-24) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet

Att tillhandahålla högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje. Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet. Som kommunvägledare handlägger du Färdtjänst, Borgerliga vigslar samt ett stort antal ansökningar till kommunens förskolor och annan verksamhet.

Vem är du?

Krav:
Utbildningskravet är att du har utbildning inom samhällsvetenskap, offentlig rätt, statsvetare, socionom eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift. Det är även önskvärt att du kan engelska.

Meriterande:
Erfarenhet från servicebranschen. Att du kan prata Arabiska, suryoyo eller finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har ett behov av dessa språk.

Personliga egenskaper:
Erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare. Mycket hög servicenivå stor kunskap om kommunal verksamhet och hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna.

Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.


Välkommen till oss!
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.

Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.

Vi är i dagsläget 14 anställda och finns placerade i stadshuset på Campusgatan 26!

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Mån-tors 8-17 Fred: 8-15 tjänsten gäller till och med december 2017

Publiceringsdatum
2017-04-12

Ersättning
månadslön
enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nasif Kasarji 08-5230 6690

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
Campusgatan 26

Jobbnummer
3436277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: