Kommunvägledare till Eskilstuna direkt - Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag - Receptionistjobb i Eskilstuna
Kommunvägledare till Eskilstuna direkt
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Receptionistjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla receptionistjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Eskilstuna direkt; ett kommungemensamt kontaktcenter för information och service till kommunens invånare, brukare och kunder. Alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika förvaltningar och verksamheter ska bemötas på samma sätt och kunna få grundläggande vägledning och information i den fråga de har. Centret ska ta emot besök, svara på telefon, svara på e-post, hantera frågor via sociala media och chatt. Där arbetar kommunvägledare, samt budget- och skuldrådgivare och tolkförmedlingen.

Eskilstuna direkt ska:
* Öka tillgänglighet för invånare, brukare och kunder till kommunens tjänster
* Öka och förbättra service och kvalitet
* Bidra till effektivisering av kommunens verksamhet

Kontaktcentret omfattar idag 40 anställda. Utöver enhetsledning (två biträdande enhetschefer och en tillförordnad enhetschef) har två personer arbetsledningsansvar i enhetens drift och funktioner. Eskilstuna direkt söker nu kommunvägledare som ska vara kommunens ansikte utåt och besvara våra invånares frågor.


Publiceringsdatum
2018-09-21

Arbetsuppgifter
Kommunvägledaren förväntas erbjuda service via de kontaktytor som centret har så som telefon, e-post, besök och olika elektroniska kanaler (webb, sociala medier, e-tjänster osv). Medarbetare som rekryteras till centret förväntas kunna hantera minst två av dessa kanaler på ett tillfredsställande sätt samt kunna hantera de ärendetyper som centret tecknat avtal om att utföra åt förvaltningarna.

Arbetsuppgifterna består av att ta emot besök, svara i telefon, e-post samt hantera frågor via sociala media och chatt till kommunens invånare, brukare och kunder. Vi har dessutom andra uppdrag beroende på vad våra kunder beställt av oss.

Exempel på frågor/uppgifter kan vara:
* Lämna generell information om kommunen och dess verksamheter
* Lämna kvalificerad information inom definierade områden
* Ta emot en felanmälan eller ett klagomål
* Ta emot och/eller genomföra olika typer av beställningar
* Hämta eller lämna information i eget ärende
* Förmedla svar på beslut i ett ärende, t.ex beslut om fritidsplats för skolelev
* Boka köplatser, lokaler
* Ändra inkomstuppgift

Ansvarsområden: Det finns olika ansvarsområden inom centrets verksamhet. De tillsätts över tid allt eftersom verksamheten utvecklas. Dessa ansvarsområden omfattar bland annat ansvar för underhåll av textinnehåll i kontaktcentersystem, ansvar för mallar, ansvar för kontakt mot förvaltning/ar och/eller verksamhet/er, ansvar för administrativa uppgifter mm. Eskilstuna direkts huvudsakliga verksamhet är att möta medborgare och kollegor i telefoni samt besöksyta.

Mycket kontakt både internt inom kommunen men även externt i form av medborgare.

Nya arbetsuppgifter kommer tillkomma och en kontinuerlig kompetensutveckling kommer att vara nödvändig. Kommunvägledare kommer att ha möjligheter av både kompetensbreddning, kompetensfördjupning och ökat ansvar beroende på individuella förutsättningar.


Kvalifikationer
Kommunvägledaren är den första man möter som invånare, brukare eller kund, vilket ställer stora krav på serviceförmåga, ansvarskänsla och förmåga att se helheten. Kundfokus och flexibelt förhållningssätt är viktiga egenskaper. Dessutom krävs förmågan att snabbt kunna hantera datorer och olika verksamhetssystem för att söka information och registrera ärenden samtidigt som man har en kund i telefon eller framför sig. Du trivs att arbeta i ett högt tempo, med fokus på att behålla lugnet i stressade situationer och vara robust i krävande kundmöten. Du har förmåga att anpassa dig efter andras beslut och värdesätter jämställt bemötande och service och vill verka för en inkluderande arbetsmiljö på arbetsplatsen.

Vi ser att du som söker har en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete med service, gärna tidigare på ett callcenter med inkommande frågor. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information.

Det är även starkt meriterande att ha erfarenhet av politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning, gärna Eskilstuna kommun samt är mycket van att använda moderna IT verktyg i arbetet.

Meriterande är att ha dokumenterad erfarenhet av arbete med handläggning och tidigare ha arbetat med webb och/eller andra kommunikationsprogram/system.

Vi ser mycket positivt på om du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift, men även andra språk som arabiska, somaliska och/eller finska är starkt meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning 3 tillsvidareanställningar 2 allmän visstidsanställningar i 6 månader

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 4700
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Westberg 016-710 43 57
Therese Carlsson 016-710 39 31

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals gata 3D Eskilstuna

Jobbnummer
4360507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: