Kommunvägledare/Telefoniadministratör

Stadskontoret / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

Kontaktcenter
IS/IT-avdelningen inom Jönköpings kommun har det samlade ansvaret för E förvaltningsutvecklingen, Kontaktcenter och IS/IT, där ledorden är anpassningsförmåga, god ekonomi genom kostnadskontroll samt kvalitet på leveranser. Kontaktcenter, kommunens kontaktyta mot medborgare, finns placerad i Hoven. Vägledning, telefonväxel och reception ingår i verksamheten. -Medborgarna har därmed möjligheten att kontakta kommunen på ett flexibelt sätt.
Du som skall arbeta i Kontaktcenter är den primära kontakten med medborgarna, du skall därför också vara en god ambassadör för kommunen. Som kommunvägledare kommer du att ge övergripande information samt handlägga ärenden för samtliga förvaltningar inom kommunen. I uppdraget ingår även vägledning direkt på plats i vår nya reception. Många ärenden handläggs direkt vid första kontakten, vid handläggning som har lång handläggningstid vidarebefordrar vi ärenden till rätt förvaltning. Som telefoniadministratör kommer du både att arbeta med administrativa uppgifter samt med serviceärenden gentemot våra kunder. Plattformen du kommer att arbeta med inkluderar i nuläget EMG, CMG och Trio Present. Telefonihanteringen innefattar i dagsläget mobilanknytning, analog och digital telefoni med ca 5000 anknytningar samt kommunens alla fristående abonnemang. Tjänsten är uppdelad på 50% kommunvägledning och 50% telefoniadmininistratör. Jönköpings kommun befinner sig just nu i en upphandling av hela telefoniplattformen.
Vi söker dig som är serviceinriktad, har ett bra bemötande och är intresserad av att arbeta med människor. Du är utåtriktad och trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo. Du arbetar gärna i team men kan och vill ta eget ansvar. Du är en van användare av datorer och verksamhetssystem och har goda kunskaper om kommunens uppbyggnad och struktur. Du vill ta åt dig ny information och följa med i utvecklingen i en föränderlig miljö. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska. Kunskaper i fler språk är meriterande. Du skall ha minst gymnasiekompetens och vi ser gärna att du har arbetat med telefoni och ärendehantering. Det är meriterande om du har kunskap inom EMG, CMG och Trio Present. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2011-09-18

Publiceringsdatum
2011-08-27

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enl. överenskommelse Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-18
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Elisabeth Novakovic
Rådhuset
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 11-04-0029
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Chef, Kontaktcenter Michael Fager, 036-10 24 30
Personalledare Eva Rohnström, 036-10 25 33
SKTF Marco Ylinen, 036-10 67 95

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset
55189 Jönköping

Jobbnummer
1014067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: