Kommunvägledare/Telefoni-administratör

Krokoms Kommun / Receptionistjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

I kommunhuset i Krokom finns kommunens kundcenter.Kommunens kundcenter finns till för invånarna, företagen och besökare i Krokoms kommun.I kundcentret arbetar kommunvägledare med att ta emot och hjälpa invånare och andra besökare, handlägga inkomna ärenden, sköta kommunens växel, stödja i förvaltningarnas administrativa arbete och genom detta bidra till en tillgänglig och serviceinriktad kommun. ArbetsuppgifterKundcenter är kommunens ansikte utåt och en intern knutpunkt för kommunens verksamheter. Som kommunvägledare ska du ha ett tydligt fokus på den som behöver dina tjänster. Det ställer krav på ett genuint engagemang för dem vi finns till för. Samarbete mellan kundcenter och kommunens verksamheter är nödvändigt för att vi tillsammans ska kunna leverera god service från alla våra verksamheter. Som kommunvägledare har du den roliga och utvecklande uppgiften att vara den första kontakten invånaren har med kommunen. Det ställer krav på dig att kunna skapa en känsla av tillit när invånaren tar kontakt med vår kommun. Du ska klara av att möta invånare och alla andra som kontaktar kundcenter med intresse, engagemang och professionalism. Du ska skapa det goda mötet.Kundcenter har ett uttalat nära samarbete med vår vatten- och renhållningsavdelning där du, i avdelningens ärendehanteringssystem EDP Future, ska handlägga vatten- och renhållningsärenden. Därför är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med EDP Future.Arbetet med att vägleda, informera och handlägga ärenden ser olika ut beroende på tid på året, vad som är aktuellt i kommunen och vad som händer övrigt i samhället.I tjänsten ingår även rollen som telefoniadministratör. IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö, telefoni och bredband. I rollen som Administratör telefoni och IT blir du blir en naturlig del i IT-enheten och Telefoniteamet. Där är ditt uppdrag att leverera bästa möjliga telefoniupplevelse till kommunens verksamheter. Du kommer ha ett nära samarbete med vår IT-samordnare telefoni men du behöver även kunna arbeta självständigt.Arbetet som telefoniadministratör utgörs i huvudsak av intern kundservice och administration inom telefoni samt vissa administrativa uppgifter inom IT-enheten. Du kommer att arbeta nära våra kunder med beställningar, felanmälan, inköp, leverans, användarstöd, handhavande och support inom telefonilösningar med abonnemang, telefoniutrustning och tillbehör. Du kommer också att arbeta med administration av våra telefonisystem som till exempel vår kontaktcenterlösning Trio Enterprise. KvalifikationerDu får gärna ha erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet och kunskap om kommunens uppdrag och organisation.Du har erfarenhet av arbete i Kundcenter eller motsvarande, där service och gott bemötande är huvuduppdraget. Du ger mycket bra service och skapar därigenom det goda mötet. Du har hög stresstålighet och klarar att hantera många samtidiga arbetsuppgifter.Du är bra lyssnare och kan agera utifrån det du hör, klarar av att arbeta i ett högt tempo och har samtidigt förmågan att prioritera. Du hanterar datorer och annan teknik med säkerhet, du klarar av att söka och hitta information och kan därefter tolka informationen för att lämna rätt svar.Du formulerar dig tydligt, välformulerat och lättförståeligt på svenska och engelska.Du har erfarenhet av att arbeta med telefonisystem och ärendehanteringssystem.Du har lätt att lära nytt och kan omsätta det du lärt dig i praktisk handling.VillkorAnställningen omfattar 100% och är en tillsvidareanställning med tillträde tidigast 1 oktober 2019. 50 % av tjänsten är som kommunvägledare och 50% utgör rollen Administratör telefoni och IT vid IT-enheten.Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 9 juni 2019.Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KROKOMS KOMMUN

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
4791593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: