Kommunvägledare med samordningsansvar telefoni

Gislaveds kommun / Kundservicejobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gislaveds kommun i Gislaved, Borås, Jönköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-14

Beskrivning
Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.

Vi söker nu en engagerad, kommunikativ och serviceinriktad person som vill utveckla vårt kontaktcenter. Hos oss hjälper du till att göra vardagen enklare för kommunens kunder; boende, besökare och näringsliv. Det sker i nära dialog med kollegor och ansvarig förvaltning. Kontaktcenter är en del av kommunens kommunikationsavdelning och placerat på kommunstyrelseförvaltningen.

- Har du ett genuint intresse av att hjälpa människor?
- Trivs du med att arbeta i ett högt tempo, självständigt så väl som i team?
- Söker du ett varierande arbete där du förväntas ta egna initiativ samtidigt som du får inblick i många samhällsviktiga frågor?
- Är du noggrann, bra på att lyssna och har ett gott bemötande?

Då kanske du är vår nya kommunvägledare med samordningsansvar för telefonin.

Dina personliga egenskaper och erfarenheter är avgörande i rekryteringen och det krävs att du har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet är omväxlande och tempot många gånger högt. Att vara noggrann och kunna möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt samt tycka om att jobba med utveckling är viktigt för att lyckas i rollen.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunvägledare ansvarar du för att:

- Ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kunderna så att de får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.
- Inhämta och sortera informationen i vår kunskapsbas för att kunna utföra enklare handläggningsuppgifter.
- Dokumentera dina samtal så att andra förstår vad ni pratat om.
- Utgå ifrån klara rutiner, samtidigt som du utifrån behovet är flexibel, vilket kräver initiativförmåga, mod och kreativitet.

I ditt samordningsansvar ingår:

Förutom arbetet som kommunvägledare har du samordningsansvar för telefonin. I rollen ingår att tillsammans med telefoniansvarig på it-enheten och kontaktpersoner på kommunens förvaltningar, uppdatera och förbättra vår interna telefonidatabas. I arbetet ingår även att göra manualer och instruktioner för utbildningar samt att arbetsleda kollegor som stöttar i att uppdatera systemet. Den här rollen är ny och det finns stora möjligheter att forma den allt eftersom du tillsammans med dina kollegor ser nya möjligheter och arbetssätt. Tjänsten innebär ungefär 60% kommunvägledare och 40% samordningsansvar. Du kommer att ha en viktig roll i vårt servicearbete.

Kvalifikationer
I tjänsten ingår ett samordningsansvar. För arbetet krävs:

- Högskolestudier, exempelvis inom kommunikation, projektledning, organisationsutveckling, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller studier arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt engelska i tal.
- Erfarenhet av att ge god service och utveckla positiva kundkontakter.
- Mycket god datavana och lätt för att lära dig nya program. Du arbetar i flera olika verksamhetssystem, exempelvis för ärenden, telefoni, ekonomi och kartor.
- Förmågan att snabbt söka upp, samt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
- Erfarenhet av att driva mindre projekt, jobba med verksamhetsutveckling eller likvärdiga arbetsuppgifter.

Vi ser gärna att du har:

- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- arbetat i ärende- och dokumenthanteringssystem
- arbetat i olika verksamhetssystem
- övriga språkkunskaper
- intresse för verksamhetssystem och att se digitala möjligheter

Dina personliga egenskaper
- Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer, ge god service och hjälpa människor.
- Du är driven, vill utveckla arbetsuppgifterna och dig själv.
- Du har förståelse och känsla för service, och vikten av ett gott bemötande.
- Du ser möjligheter och lösningar samt har förmågan att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
- Du är tydlig och välformulerad i din kommunikation.
- Du är lyhörd, flexibel och tar egna initiativ för att noggrant lösa utmaningar.
- Du har lätt för och tycker om att samarbeta med andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt.
- Du är duktig på informationssökning och att ta till dig av och vidareförmedla information.
- Det är viktigt att du trivs i ett högt tempo och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Servicetest och arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringen.

Så ansöker du
Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 9 november 2022. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om kontaktcenter
Kontaktcenter är kommunens ansikte utåt och en väg in, där du blir en nyckelperson för kundens upplevelse. Vårt uppdrag är att med tillgänglighet och god service möta kunderna på ett engagerat och professionellt sätt. Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter till utveckling. Kontaktcenter tar emot kunder framförallt via telefon men även genom besök och digitala kanaler. Våra kommunvägledare svarar på frågor, ger information om kommunens verksamhet, tar emot synpunkter och felanmälningar samt handlägger vissa ärenden. I andra ärenden hanteras delar innan de skickas vidare till den förvaltning vi utför uppdraget åt.

Medarbetarskap i Gislaveds kommun
Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.

Välkommen till Gislaveds kommun - en del av Småland!

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gislaveds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/550".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gislaveds kommun (org.nr 212000-0514)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, kontaktcenter

Kontakt
Linda Hideng, kontaktcenterchef
0371-81642

Jobbnummer
7074950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gislaveds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gislaveds kommun: