Kommunvägledare med känsla för service, vikariat

Ale kommun, Kommunikationsenheten / Backofficejobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Kommunikationsenheten i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Ales tjänster för boende, besökare och företagare med målet att göra det lätt att leva i Ale. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.

Nu söker vi en vikarie som vill dela vardagen med oss.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och kollegor som har en härlig sammanhållning där ett gott bemötande och service står i centrum. Vi finns i Nödinge centrum nära pendelstationen.

Publiceringsdatum
2023-02-28

Arbetsuppgifter
Du kommer att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet. Många av frågorna kommer via telefon och du besvarar 50-70 telefonsamtal under en dag. Du tar även mot besökare i vår reception och besvarar mejl. Du använder flera olika verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden.

I kontaktcenter är vi tio kommunvägledare som arbetar både som kommungeneralister för hela Ale kommun och specialister inom samhällsbyggnad, socialtjänst och utbildning. Tillsammans bidrar vi till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, genuin servicekänsla och lösningsfokus. Du trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och att möta många olika Alebor och frågor under en arbetsdag.

Du har relevant utbildning med inriktning mot service, kommunikation eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har erfarenhet av kundservice eller callcenter med många kundkontakter via telefon. Du har en bra samtalsteknik och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du anpassar din kommunikation efter kanal.

Som person är du en lagspelare. Du ser nya möjligheter och kan bidra med kreativa förslag till utveckling. Du har förmåga att snabbt söka upp och ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du rör dig tryggt i gränslandet mellan det digitala och det mjukt mänskliga. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen . Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1202240".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ale kommun (org.nr 212000-1439), https://ale.se/

Arbetsplats
Ale kommun, Kommunikationsenheten

Kontakt
Kontaktcenterchef
Carin Kling
carin.kling@ale.se

Jobbnummer
7493249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Kommunikationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Kommunikationsenheten: