Kommunvägledare

Helsingborgs stad, Serviceavdelningen / Administratörsjobb / Helsingborg
2017-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2018-01-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet.




Publiceringsdatum
2017-10-25

Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom till exempel konsumentrådgivning, volontärcenter och budget-och skuldrådgivning.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär helg-och kvällsarbete och i vissa fall även beredskapstjänstgöring. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem



Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin service känsla som trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.

Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Eftersom kvalité är viktigt ser du det som naturligt att för den egna utvecklingen arbeta med uppföljning genom exempelvis inspelning av samtal och löpande uppföljning av ärendehantering.
För att klara arbetsuppgifterna krävs
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.
Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.

I denna rekrytering kommer vi att genomföra löpande intervjuer. Tjänsten alternativt tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Även servicetester kan komma att genomföras


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: C15966
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rickard Persson rickard.persson@helsingborg.se
Andreas Bergdahl andreas.bergdahl@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3767698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen: