Kommunvägledare 75%
Nykvarns Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
Vill du arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling? Kundcenters mål är att underlätta för medborgare, företagare och besökare att komma i kontakt med Nykvarns kommun. Avdelningens verksamhetsområde innefattar kommunens växel och reception, kultur och fritid, bibliotek, besöksnäringsfrågor, kommunikation, IT samt samordning av det finska förvaltningsområdet.
Som kommunvägledare på kundcenter ingår du i ett arbetslag som bemannar kundcenterdisken och kommunens växel enligt ett rullande schema. För att kunna erbjuda våra medborgare, företagare och besökare offentlig service även efter ordinarie kontorstid har kundcenter kvällsöppet två dagar i veckan samt lördagsöppet.
Kommunvägledarnas uppdrag är att svara på frågor som gäller kommunens alla verksamhetsområden via telefon, e-post, Facebook och personliga besök. Målet är att kunna ge svar på frågor direkt och på så sätt avlasta kommunens specialister från rutinärenden vilket ger effektiv handläggning och kortare väntetider.
Kommunvägledarna arbetar även med att handlägga olika ärenden på uppdrag av verksamheterna så som parkeringstillstånd, borgerliga vigslar, faderskap och avfallskundtjänst. Som ny kommunvägledare hos oss blir ditt uppdrag att handlägga ärenden på uppdrag av kultur och fritid så som lokalbokning för föreningar, administrera evenemangskalendern samt producera enklare trycksaker.
Vi söker dig som har en känsla för service, trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och har en hög social kompetens. Du har god förmåga att samarbeta, dela med dig och ta emot feedback från andra, vilket är viktigt för enhetens utveckling. Uppdraget kräver personlig mognad och flexibilitet. Du är strukturerad och har förmåga att prioritera. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.
Du är samhällsintresserad och nyfiken på vad som händer i kommunen du jobbar i. Vi ser gärna att du har arbetserfarenhet från offentlig verksamhet.
Du har minst gymnasiekompetens med grundläggande behörighet för högskoleutbildning. Meriterande är om du har högskole-/universitetsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen.
För att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt behöver du ha en god förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Vi förväntar oss också att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du är skicklig i informationssökning på internet. Det är ett plus om du även är en van användare av sociala medier. Erfarenhet av att jobba i InDesign är meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterade, särskilt finska eftersom Nykvarns kommun ingår i det finska förvaltningsområdet.
Tjänsten är idag en deltidstjänst på 75 % men kan komma att utökas till 100 % under 2018 om kundcenter får fler uppdrag från kommunens verksamheter.
Intervjuer sker fortlöpande.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare.
Publiceringsdatum2017-10-25ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 04:2017:4
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Ramdani 08-55501005
Facklig företrädare 08-55501000
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 3767967
Observera att sista ansökningsdag har passerat.