Kommunvägledare

Helsingborgs stad, Serviceavdelningen / Administratörsjobb / Helsingborg
2017-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2018-01-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet.




Publiceringsdatum
2017-04-18

Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom till exempel konsumentrådgivning, volontärcenter och budget-och skuldrådgivning.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär helg-och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem




Kvalifikationer
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom till exempel konsumentrådgivning, volontärcenter och budget-och skuldrådgivning.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär helg-och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi att genomföra löpande intervjuer. Även servicetester kan komma att genomföras.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: C12714
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Ejlertsson jenny.ejlertsson@helsingborg.se 042-10 58 61.

Företag
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3442646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen: