Kommunvägledare
Vallentuna kommun / Kundservicejobb / Vallentuna
2025-02-19
Visa alla kundservicejobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Har du ett intresse för service och ett lösningsorienterat förhållningssätt? Varmt välkommen med din ansökan.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.
Om verksamheten:
Kontaktcenter är vägen in i kommunen för våra kunder - invånare, företag och föreningar. Det sker genom våra fyra kanaler; telefon, mail, besök och chatt. Enheten bildar tillsammans med kommunikationsenheten vår avdelning som tillhör Kommunledningskontoret. Kontaktcenters medarbetare är ambassadörer för service och bemötande i organisationen och arbetar mot ständiga förbättringar som t.ex. snabbare handläggningstider, tillgänglighet och bättre bemötande till kund.
I november 2024 flyttade vi tillsammans med förvaltningarna in i ett helt nyrenoverat kommunkontor, där vi också bidrar till den interna servicen samt bemannar kommunkontorets reception. I samband med det genomgick kontaktcenter en organisationsförändring där nya roller tillkom och enheten utvidgas, med syfte att skapa förutsättningar för en fortsatt hög servicenivå. Enheten består av tio medarbetare, varav en enhetschef, sju kommunvägledare och två servicevärdar. Tillsammans jobbar vi med ett målmedvetet fokus på service och bemötande, både internt och externt där en hög nivå ska hållas!
Vi är stolta över arbetet som genomförs på enheten och har bland annat varit finalister till kategorin Årets team på framtidsgalan. Kollegerna i arbetslaget har tidigare erfarenhet och utbildning inom exempelvis, kontorsservice, samhällsutveckling och fysisk planering, socialantropologi, säkerhetsarbete, myndighetsarbete, telecom m.m. Arbetet är schemalagt där vi fördelar tiderna efter överenskommelse med hänsyn utifrån kommunkontorets öppettider som är måndag kl. 9-19, tisdag - torsdag kl. 9-17, fredag kl. 9-15.
Publiceringsdatum2025-02-19Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna som kommunvägledare är varierande och består bland annat av handläggning av ärenden, ta emot besökare i vår reception och svara på frågor, systemförvaltning, bistå i projekt och utvecklingsgrupper. Som kommunvägledare i kontaktcenter är du generalist vilket innebär att du har en bred kunskap om alla kommunens verksamheter, men du agerar kontaktperson mot en specifik förvaltning. Tillsammans med andra förvaltningar och avdelningar arbetar vi aktivt för att fånga upp förbättringsmöjligheter och för att driva servicearbetet i organisationen framåt. Som kommunvägledare är du en viktig del i det arbetet genom att vara kunnig, lyhörd och utvecklingsorienterad. Enheten hanterar många små parallella projekt och ärenden samtidigt vilket stundtals kan innebära ett högt tempo.
Kvalifikationer• Krav på en eftergymnasial utbildning, meriterande om det är högskolestudier.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med service.
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i det svenska och engelska språket.
• God systemvana
• Meriterande att ha arbetat i en offentligt styrd organisation.
Dina personliga egenskaper• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Kommunikativ och lyhörd
• Positivt och flexibelt förhållningssätt till förändringsarbete.
• Lösningsorienterad
• Extra fokus läggs vid god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad.
Information:
Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidare på heltid/deltid/procent med start omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Rekryteringstester kan bli en del av urvalsprocessen och intervjuer kommer att hållas fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast den 6 mars 2025.
För mer information kontakta:
Linnéa Stenvad,
linnea.stenvad@vallentuna.se 08-587 857 49, Enhetschef Kontaktcenter
Mer information och fackliga representanter hittar du på
https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/ Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vallentuna kommun (org.nr 212000-0027),
http://www.vallentuna.se/ Jobbnummer 9175514