Kommunvägledare

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.

Att strategiskt styra och samordna kommunens processer och vara det ultimata stödet för våra sju förvaltningar - det är kommunledningskontorets uppdrag. Vi nosar upp behov, kör analyser, tar fram alternativ och brinner för att skaka om saker och ting som är viktiga för kommunen, koncernen och vår samhällsutveckling. Vi gör det som måste göras med kvalité, hjärta och en nypa attityd.

Vi söker dig som gillar att arbeta med människor och som på ett kommunikativt sätt kan bidra med god service i kommunens servicecenter. Förutom att vara ett proffs på bemötande ser vi att du har hög servicekänsla och stort engagemang som kan bemöta människor som befinner sig i alla olika lägen i livet.

För att trivas och lyckas som kommunvägledare behöver du vara serviceinriktad, det vill säga utrustad med kvickhet, tålamod, lyhördhet, engagemang och vänlighet.

Publiceringsdatum
2024-04-24

Arbetsuppgifter
På servicecenter tar du och dina kollegor emot samtal, e-post och besök. Med hjälp av ärendehanteringssystemet, webben och andra digitala system ger du snabba, korrekta och relevanta svar.

Du kommer ge service i form av information, rådgivning och vägledning via i första hand telefonsamtal och mejl, eller vid personligt möte. Som kommunvägledare är ett positivt kundbemötande, lyhördhet och lösningsfokus grundläggande egenskaper som behövs i varje möte. Du gillar ett arbete som innebär förändring och utveckling där kundens behov är utgångspunkten.


Dina arbetsuppgifter
- Information, vägledning, svar på frågor i ärenden
• Registrering, tillägg till och handläggning av ärenden
• Stöttar medborgare och medarbetare i att använda e-tjänster och appar.
• Gör bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin.
• Bedömning, sortering och kontaktförmedling med rätt kommunal funktion i övriga ärenden
• Använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.

Kvalifikationer
Din datorvana är mycket god och du kan med lätthet söka information samtidigt som du pratar i telefon. Som kommunvägledare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det innebär att du under ett samtal kan behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar.

Du har gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Eftergymnasial utbildning eller akademiska högskolepoäng inom service, administration, kommunikation eller annan dokumenterade utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant är meriterande.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av kvalificerad service inom tex. på kontaktcenter, kundtjänst eller annan kompetens som efterfrågas inom avdelningen t.ex. bygglovskunskaper, erfarenhet av skola och/eller omsorgsfrågor.
• Hög förmåga att använda olika verksamhetssystem, kartsystem, ärendehanteringssystem och söka information
• Erfarenhet av att snabbt söka och ta till dig information från olika källor och tolka samt förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska.
• Erfarenhet av kommunal förvaltning eller annan politiskt styrd organisation

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Vi ser att du är pedagogisk, kommunikativ och har en förmåga att identifiera invånares behov.

På servicecenter arbetar vi i team vilket betyder att du måste ha god samarbetsförmåga och kunna var flexibel då ena dagen ofta inte är den andra lik. Du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och kan vara självgående i ditt arbete. Du kan arbeta i högt tempo och kan lätt anpassa dig vid förändringar.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1291295".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Kontakt
Teamchef servicecenter
Helena Holm
helena.holm@hoganas.se
042-33 71 00

Jobbnummer
8634334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: