Kommunvägledare
Motala kommun, Kommunikation / Kundservicejobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Kommunikation i Motala Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.
Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Motala kommuns servicecenter är en gemensam ingång till kommunen för medborgare och företag. Här jobbar i nuläget sex kommunvägledare med att besvara frågor och guida kunder i kommunens tjänster och samhällsservice.
Publiceringsdatum2024-02-14ArbetsuppgifterSom kommunvägledare ingår du i ett team med flera kollegor med samma, breda uppdrag. Du är på många sätt kommunens ansikte utåt eftersom samtalet med dig och den hjälp du erbjuder ofta är första kontakten med kommunen. Du bidrar därmed till att vår service till invånare, företagare och besökare ständigt utvecklas. Din huvudsakliga uppgift är att ta emot och besvara frågor via flera olika kommunikationskanaler. Alla inkomna ärenden hanteras i ett digitalt kundtjänstsystem och du söker också information i flera olika verksamhetssystem.
KvalifikationerErfarenhet och utbildning• Minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom kundtjänst, servicecenter eller motsvarande.
• Erfarenhet av telefonisystem och digitala verktyg för informationssökning.
• Utbildning på högskolenivå inom service, administration eller kommunikation är meriterande.
• Erfarenhet från arbete i kundtjänst inom kommunal verksamhet eller annan offentlig verksamhet är meriterande.
• Erfarenhet av arbete i ett digitalt kundtjänstsystem är meriterande.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som tycker om att ha kundkontakt både via digitala kanaler, via telefon och över disk. Du ska ha en fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl kunder som kollegor. Du är trygg och professionell, även när du möter människor i svåra situationer.
Du har god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna sökande med arabisk, tigreansk, finsk, eller somalisk språkkompetens. Du har inga problem att hoppa mellan olika IT-system och att söka information samtidigt som du ska hålla igång ett samtal med en kund.
Vi lägger stor vikt vid att du som person är strukturerad, hänsynstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta med och för människor. Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål. Och inte minst du vill ha roligt på jobbet!
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173445".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Arbetsplats Motala kommun, Kommunikation
Kontakt Kommunikationschef
Sofia Löf
sofia.lof@motala.se 0141-225074 Jobbnummer 8470090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.