Kommunvägledare

Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen / Kundservicejobb / Enköping
2022-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2024-09-16) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att "Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för."

Publiceringsdatum
2022-11-01

Arbetsuppgifter
Enköpings kommun ska ge god service och bra tillgänglighet för de som vi finns till för.
Som kommunvägledare arbetar du i Enköping kommuns kontaktcenter. Kontaktcentrets uppdrag är att ge svar och information till de som kontaktar kommunen samt arbeta för bra tillgänglighet, service och bemötande. Kontaktcentret bemannas med kommunvägledare och ett antal stödfunktioner. Som kommunvägledare är du ett av våra ansikten utåt och skapar du det första intrycket av Enköpings kommun.

Dina arbetsuppgifter
Du är ofta medborgarens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen för våra medborgare. Du svarar på frågor, handlägger enklare ärenden, tar emot synpunkter och felanmälningar samt vägleder inom hela kommunens ansvarsområde, i huvudsak via telefon men också via e-post, FB och personliga besök.

Kommunvägledarna arbetar tätt ihop, för att lösa så många som möjligt av de inkommande ärendena och ansvarar för att skapa hög tillgänglighet och service. För att utföra uppdraget kommer du att behöva använda många olika IT-system. Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen.

Du kommer också att ha egna ansvarsområden där du leder möten, sprider information inom gruppen och är med och utvecklar kontaktcenter

Kvalifikationer
Du ska ha:
• En genuin känsla för service och erfarenhet från liknande arbete inom kundservice och ärendehantering.

• Mycket god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och i olika IT-baserade verksamhetssystem samt erfarenhet av arbete med informationssökning.

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift.

• Högskole- eller universitetsutbildning inom det kommunala uppdraget, alternativt gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten.

Du som söker har förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du har ett högt kundfokus och förmåga att skapa goda relationer med andra. Du uppträder professionellt och fokuserat även i pressade situationer. Du är som person drivande, analytisk, flexibel och har förmågan att prioritera. Du har ett prestigelöst sätt och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du ska vara lösningsorienterad och en god kommunikatör. En förutsättning för tjänsten är att du vill vara med och utveckla kontaktcentret.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar in bra i vårt nuvarande team.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-09 Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C110588".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Kommunikationschef
Cecilia Toresäter
cecilia.toresater@enkoping.se
0171- 62 50 36

Jobbnummer
7131439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen: