Kommunvägledare

Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst / Administratörsjobb / Trelleborg
2022-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2023-10-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.

Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark- och exploatering, digital utveckling och överförmyndaren.

Kundtjänst är vägen in i kommunen och vi arbetar med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. Vi är 10 kommunvägledare uppdelade i tre svarsgrupper med bred kunskap om kommunens olika verksamheter och ger dagligen medborgare information och vägledning i enklare kommunala ärenden. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet.

Nu söker vi dig, ny medarbetare, som vid behov kan stötta oss samt vara med oss i detta spännande och omväxlande arbete.

Publiceringsdatum
2022-01-13

Dina arbetsuppgifter
Som kommunvägledare på Kundtjänst svarar du på frågor och vägleder medborgare och andra i alla kommunens verksamhetsområden via telefon, e-post, e-tjänster, sociala medier och personliga besök. Kundtjänst är uppdelade i tre svarsgrupper och vi söker nu timvikarier till samtliga svarsgrupper. Svarsgrupperna svarar på frågor till alla kommunens verksamheter och det kan handla om allt såsom bygglov, parkeringsfrågor, miljöärenden, samhällsplanering, ta emot felanmälningar och synpunkter, handläggning inom socialförvaltningens samtliga områden, försörjningsstöd, frågor som rör skola och utbildning samt kultur och fritid.

Telefonen är den viktigaste kontaktvägen, men du möter och hjälper också besökarna i Rådhusets reception samt via e-post, medborgarforum och sociala medier. För att hitta information om kommunens verksamhet och för att registrera ärenden använder du olika ärendehanteringssystem.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Kommunvägledarna bidrar med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Som timvikarie kommer du att läras upp inom alla tre svarsgrupper.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av servicearbete inom kommun från kundtjänst, medborgarservice eller liknande samt av telefoniarbete och av att hantera mejl och sociala medier. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Kundtjänsts uppdrag utvecklas ständigt och vi söker dig som inte bara tycker om förändringsarbete utan också kan bidra aktivt i det.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Som person tycker du om att möta och hjälpa andra människor, du har en positiv attityd och tycker det är viktigt att alltid ge ett bra bemötande.

Du är stabil och klarar av att hantera möten med upprörda medborgare eller människor i utsatta situationer. Det kräver uthållighet och stresstålighet att många timmar i sträck svara i telefon. Du är dessutom noggrann, kan och tycker om att följa rutiner.

Du har en positiv attityd, fokuserar på att lösa problem och har lätt för att skapa goda relationer.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Arbetstid och varaktighet
Behovsanställning från 0-40h/vecka under våren med möjlighet till förlängning

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Malin Ekblad, Enhetschef Kundtjänst, telefon 0410-73 33 55.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
Ansök senast 2022-01-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
0-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2022-04-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/20".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst

Jobbnummer
6245648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Kundtjänst: