Kommunvägledare

Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.



Kontaktcenters vision lyder: "I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".

Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!

I Nacka bor ca 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Publiceringsdatum
2018-10-30

Dina arbetsuppgifter
Genom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande - och specialistfunktioner.

I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde, ofta inom områden som lyder under kultur och utbildningsfrågor, socialtjänst och teknik. Denna tjänst är med placering i vår teknikgrupp. I arbetsuppgifterna ingår också att registrera alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem- Artvise.

Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter och gör felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via internet samt genom att ta emot personliga besök i vår reception. Förberedelser för handläggning av ärenden kan förekomma.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara service, vi har alltid kundens fokus.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Flerårig erfarenhet från arbete med kommunal service Utbildning och erfarenhet inom det tekniska området är meriterande En genuin servicekänsla, kundens fokus och som trivs med att vara kommunens ansikte utåt Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften Kunskap om Nacka kommun, erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team Du är en positiv och öppensinnad person Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god service som mål Du har en hög verbal förmåga Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som i skrift Behärskar du flera språk är det meriterande



Varaktighet och omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning med sedvanlig provanställning 6 månader

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2019-02-04 eller enligt överenskommelse

Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom kommunen

Intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Så ansöker du
Ansök senast: 2018-11-16

Kontakt Vi undanber oss vänligt med bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Susanne Bohman, koordinator, Kontaktcenter, susanne.bohman@nacka.se, 08-718 80 00

Ann-Marie Andersson, Gruppchef, Kontaktcenter ,ann-marie.andersson@nacka.se 08-718 80 00

Janne Wennesjö Kommunvägledare Kontaktcenter, janne.wennesjo@nacka.se 08-718 80 00

Fackliga företrädare Yvette Forssmark, Ordf. Vision, yvette.forsmark@nacka.se, 08-718 80 00



Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2019-02-04 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 2018/734
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Marie Andersson 087189107
Susanne Bohman 087189552

Företag
Nacka kommun, kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, kontaktcenter
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
4430682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: