Kommunvägledare

Söderhamns Kommun / Butikssäljarjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Kundtjänst

Har du erfarenhet av kundtjänstarbete? Är du van att vägleda kunder i en modern IT-miljö? Är du en problemlösare? Är du duktig på att ge personlig och god service? Då är du kanske den vi söker! Vi söker två kommunvägledare till vår Kundtjänst.

Publiceringsdatum
2018-10-16

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare arbetar du i Söderhamns kommuns kundtjänst och är ett ansikte utåt för hela kommunen. Arbetet i vår kundtjänst innebär att ge personlig och god service, vara lyhörd och samarbetande.
Kunder kontaktar oss på olika sätt, genom fysiska besök, telefonsamtal, e-post och sociala medier. Som kommunvägledare fångar du in kundens behov, bedömer inkommen fråga eller ärende, besvarar frågor och handlägger ärenden inom kundtjänsts uppdrag och fördelar övriga ärenden till rätt funktion/person enligt överenskommelse.
I rollen som kommunvägledare ingår att bidra till Söderhamns kommuns verksamhetsutveckling, exempelvis genom att följa upp ärenden och ge förslag till förbättringar i arbetsprocesser och användning av teknik. Kommunvägledarna ska upprätthålla en god och konstruktiv dialog med förvaltningarna via möten och samtal.

Profil
Du har erfarenhet av minst ett års arbete i Kundtjänst (kontaktcenter), och har arbetat i en modern IT-miljö avseende telefoni, dokumentation och ärendehantering. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat i stora organisationer med många verksamhetsområden.

Som person är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du anpassar sättet att förmedla information till mottagaren. Du har förmåga att strukturera och lösa de uppdrag och de situationer du ställs inför. Du samarbetar bra med andra människor, är lyhörd samt kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är en lagspelare som ser det som självklart att rådfråga andra, och dela med dig av din information och dina sakkunskaper.

Erfarenheter
Erfarenhet av minst ett års kundtjänstarbete (kontaktcenter).
Erfarenhet av arbete i en modern IT-miljö avseende telefoni, dokumentation och ärendehanering.

Övriga krav
Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Arbetsprov kan förekomma.

Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv, turism, samhällsplanering och administration. Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: KF01/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Chatrin Jonsson, Teamledare Kundtjänst ann-chatrin.jonsson@soderhamn.se 0270-750 29
Matilda Green, Kommunikationschef matilda.green@soderhamn.se 0270-75069
Petter Lönngren, fackligt ombud Vision petter.lonngren@soderhamn.se 0270-74409

Företag
Söderhamns kommun

Adress
Söderhamns kommun
Söderhamns kommun
82680 Söderhamn

Kontorsadress
Västra Storgatan 16 - 18

Jobbnummer
4405293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: