Kommunvägledare - sommarvikarie

Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och stöd, servicecenter / Receptionistjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och stöd, servicecenter i Borlänge

Sedan hösten 2017 finns Servicecenter på Borlänge kommun som är beläget i Stadshuset.
Servicecenter är kommunens sammanhållande kontaktyta för Borlängebon där vi hanterar telefonsamtal, chatt och mejl till Borlänge kommun samt tar emot besök till receptionen i Stadshuset.

Verksamheten är öppen helgfria vardagar i receptionen och chatt mellan kl. 08:00 16:00 och på telefon mellan kl. 08:00 16:30.
Vi erbjuder en arbetsdag med varierande arbetsuppgifter och i rollen som kommunvägledare hjälper man Borlängebon med allt ifrån svar på frågor till att hjälpa till med E-tjänster.

Servicecenter består av en blandning av medarbetare med olika kunskaper som kompletterar varandra på ett bra sätt. Målet med verksamheten är att med hjälp av checklistor svara på de enklare frågorna direkt samt fördela de som kräver mer specialistkunskap till rätt grupp eller person på kommunen.
Service och trevligt bemötande är nyckelorden i verksamheten. Vi hanterar många olika IT-system i vårt dagliga arbete så därför behöver du ha en god it-vana
Vi tar löpande in nya uppdrag utifrån de behov som uppstår hos kommunens övriga verksamheter.

För oss är det en självklarhet att du delar det förhållningssätt som Borlänge kommuns värdegrund innebär:
• Jag finns här för Borlängebon
• Jag gillar utmaningar
• Jag möter varje människa med öppenhet

Vi söker nu dig som vill arbeta som vikarie hos oss.

Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Publiceringsdatum
2023-01-24

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare på Servicecenter är du första kontakten med de som söker kontakt med Borlänge kommun oavsett om de ringer, mejlar, chattar eller besöker vår reception.

Med hjälp av vårt ärendehanteringssystem och andra verksamhetssystem ger du Borlängeborna svar på många av deras frågor direkt. Vissa frågor slussar du vidare till kollegorna i övriga verksamheter på kommunen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:
• Hantera och svara på vanliga frågor från Borlängebon.
• Ta emot och hjälpa till med ansökningar, kopiera, skriva ut och hjälpa Borlängebon att använda kommunens e-tjänster.
• Underlätta för kommunens olika verksamheter/enheter genom att fördela ärenden till dem via ärendehanteringssystemet.

Du ska ha förmåga att periodvis kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen god servicenivå och kvalitet.
Du brinner för att ge en mycket god service och trivs bra i mötet med människor.
Du är van att möta människor i olika sinnesstämningar och möter dessa på ett respektfullt sätt.
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
Arbetet i kommunens Servicecenter utvecklas över tiden då nya uppdrag och arbetsuppgifter tillkommer över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst avslutad gymnasieutbildning och du har gärna dokumenterad erfarenhet av att arbeta i kundtjänst/Contact center.
Det är meriterande om du har en avklarad eller har påbörjat en högskoleutbildning med lämplig inriktning.

För dig är det självklart att på ett trevligt och förtroendeingivande sätt ge svar på frågor och hitta lösningar på de problem som Borlängebon har. För att lyckas bra i mötet med Borlängebon så behärskar du det svenska och engelska språket.
För tjänsten är det meriterande om du har erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation.
Din datorvana är mycket god och du söker utan stress information samtidigt som Borlängebon väntar.

Gällande dina personliga egenskaper söker vi dig som är flexibel, öppen och har sinne för god service. Arbetet innebär en trevlig mix av att följa givna rutiner samt att hitta lösningar på Borlängebornas frågor på allra bästa sätt.
Du har lätt för att samarbeta och frågar gärna när du inte förstår eller vet svaret.
En självklarhet för tjänsten är att du trivs med att möta människor, eftersom det är något vi gör hela dagarna!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1193738".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borlänge kommun (org.nr 212000-2239)

Arbetsplats
Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och stöd, servicecenter

Kontakt
Enhetschef
Åsa Åkerström
0243-742 11

Jobbnummer
7375892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och stöd, servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och stöd, servicecenter: