Kommunsekreterare till Stenungsunds kommun

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med drygt 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration, kommunikation, service, digitalisering och specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

Som kommunsekreterare arbetar du inom sektor stödfunktioner, administrativa funktionen där kansli och överförmyndarenhet ingår.

Kansliet ansvarar för kvalificerad kommuncentral administration inom områdena nämndadministrativt stöd till politiken, dokument- och ärendehantering, kommunförsäkringar, genomförande av val samt andra administrativa stöduppdrag. Inom kansliet arbetar 6 personer, kommunsekreterare, nämndsekreterare, försäkringsrådgivare, systemutvecklare, arkivarie och registrator.


Publiceringsdatum
2021-03-03

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare har du ett omväxlande jobb mitt i den politiska processen. Du är en nyckelperson och den naturliga länken mellan förtroendevalda och tjänstepersoner. Utöver sekreterarskap och administration av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, och funktionshinderråd är du med och utvecklar, effektiviserar och kvalitetssäkrar rutiner och processer.

Utredningsuppdrag, arbete i samband med val samt sekreterarskap i krisledningsgrupp är några andra delar som också ingår i uppdraget. I din roll konsulteras du även i frågor från förtroendevalda, tjänstepersoner och medborgare. Tillsammans med övriga sekreterare kvalitetsgranskar du beslutsunderlag och ger råd till handläggare och chefer i frågor som rör politisk behandling av ärenden. Du har även nära kontakt med ordförande i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige men även andra förtroendevalda.

Det team du kommer att ingå i präglas av arbetsglädje, kvalitetsmedvetenhet och professionalitet. Tillit, förtroende och samverkan är nyckelord inom vår funktion. Vi delar med oss och hjälper varandra för att lyckas med vårt uppdrag.


Kvalifikationer
Du har en avslutad akademisk utbildning inom något av områdena juridik, statsvetenskap, samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning samt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet.

Erfarenhet av nämndadministration och annat kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad, ordningsam, har god ansvarskänsla, samarbets- och initiativförmåga, van att arbeta både självständigt och med andra. Du har stort intresse och förståelse för politiska processer och samhällsfrågor. Du har vana av att arbeta i digitala miljöer och har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 18 maj 2021 eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1011137".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Arbetsplats
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Jobbnummer
5607036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: