Kommunsekreterare till Nacka

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Lekeberg, Nora eller i hela Sverige

Har du goda kunskaper inom offentlig förvaltning? Se hit!

Om uppdraget

Vi söker en kommunsekreterare på heltid, från och med 2022-09-05 och fem månader framåt. Placeringsort: Nacka.

Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du en viktig nyckelperson eftersom du samordnar och administrerar ärendeberedning inom kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. I din roll bidrar du även till att kommunen alltid har ett gott bemötande och att man erbjuder den bästa servicen, utfört på det mest effektiva arbetssättet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Du arbetar aktivt med att kvalitetssäkra ärendeprocessen och säkerställa korrekta beslutsunderlag
• Granska beslutsunderlag och sammanställa handlingar till kommunstyrelsen, dess utskott och kommunfullmäktige samt föra protokoll på dessa sammanträden
• Ge intern rådgivning och vägledning till tjänstemän och förtroendevalda vad gäller ärendeprocessen

Kvalifikationer
Krav för tjänsten:

• Högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Några års arbetslivserfarenhet som matchar uppdraget som kommunsekreterare
• Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen
• Mycket goda språkliga och kommunikativa förmågor i svenska, i både skrift och tal
• Mycket god digital förmåga

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Juuli Vainio
juuli.vainio@bemannia.se

Jobbnummer
6939979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: