Kommunsekreterare till Kommunkansliet
Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Heby,
Sala,
Östhammar,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Nu söker vi dig som kan ersätta vår kommunsekreterare som ska vara föräldraledig.
Ditt uppdrag
Som kommunsekreterare är du en resurs till kommunstyrelse, kommunfullmäktige och kommundirektör. Du arbetar nära både den politiska ledningen och förvaltningsledningen. Tjänsten är placerad på Kommunkansliet där du ingår i det utvecklande teamet för kommunens nämndsadministration.
I rollen ingår att:
vara sekreterare i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
samordna och administrera en effektiv ärendeprocess
kvalitetssäkra beslutsunderlag
handlägga vissa av kommunstyrelsens ärenden
vara ett stöd för och utbilda handläggare, chefer och förtroendevalda
säkerställa att politiska beslut verkställs och följs upp
Rollen som kommunsekreterare innebär ett stort självständigt ansvar, samtidigt som den också kräver en stor lyhördhet då mycket av samordning sker mellan olika delar av förvaltningen, så väl som förtroendevalda, externa aktörer och i viss mån allmänheten. Du behöver också vara bra på att skapa strukturer, hålla ordning och reda i ärendeprocessen samt kunna kommunicera kring denna på ett pedagogiskt sätt.
Publiceringsdatum2022-08-15ProfilDu har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller liknande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Vi ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att passa i vårt utvecklande team. Du behöver ha god samarbetsförmåga, vara trygg som person och ha mycket hög känsla för rättssäkerhet, service och kvalitet. Goda IT-kunskaper är ett krav då vår sammanträdesprocess är digital. Du klarar att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och tycker att det är stimulerande att arbeta både med rutinärenden och mer komplexa frågor.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på
https://www.instagram.com/jobbaihebykommun/?hl=sv!Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-11-01 Visstidsanställning till
ErsättningFast, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHeby kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/155".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heby kommun (org.nr 212000-2049)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunkansliet
Kontakt Karin Eljansbo, kanslichef
0224-36113 Jobbnummer 6881567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.