Kommunsekreterare, ref nr. 1830

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Kommunstyrelsens förvaltning har sitt kontor beläget i kommunhuset i Bålsta centrum i nära anslutning till pendeltågsstationen med goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och övriga Mälardalen. Vi söker nu en kommunsekreterare till ett strategiskt viktigt och spännande arbete inom kommunstyrelsens kansli.

På kansliet arbetar 6 st medarbetare med ärendehantering, arkiv, registratur, nämndadministration och utredningsarbete. Kansliet präglas av en stark team- och servicekänsla och arbetar tillsammans för att utveckla den administrativa processen i kommunen. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron och gör våra utskick digitalt

Publiceringsdatum
2017-10-13

Dina arbetsuppgifter
Som en av tre kommunsekreterare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att beslutsprocessen kring kommunstyrelsen och kommunfullmäktige fungerar på ett smidigt, effektivt och rättssäkert sätt. Det innebär att du förväntas hantera sekreterarskapet i kommunstyrelsens utskott, beredningar, arbetsgrupper samt i kommunfullmäktige. Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att samordna beredningen av kommunstyrelsens ärenden och att har också ett övergripande ansvar för den fortlöpande digitaliseringen av kommunstyrelsens ärendehanteringsprocess. Övrigt utredningsarbete av skiftande slag förekommer också.

Du är med och utvecklar kommunens administrativa rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på kansliet. Vi ser ständigt över våra rutiner, processer och arbetssätt och utgår ifrån att du som person gillar utvecklingsarbete och är lösningsinriktad samt förändringsbenägen. Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela kommunorganisationen och med kommunens förtroendevalda. Arbetsuppgifterna kan i viss mån anpassas i förhållande till din kompetens och kan komma att utvecklas över tid.

Utbildningsbakgrund
Akademisk examen inom juridik, statsvetenskap eller liknande.

Kvalifikationer/Erfarenhet

Vi söker dig med:


akademisk examen inom juridik, statsvetenskap eller liknande,


god kännedom om den kommunala beslutsprocessen och de lagar som styr den kommunala verksamheten samt offentlighets- och sekretessfrågor,


vana och intresse för arbete med digitala verktyg,


intresse för processtyrning och processutveckling,


en väl utvecklad verbal och stilistisk förmåga, och


en god prioriteringsförmåga.

Vi ser det som meriterande om du även har:


erfarenhet av praktisk tillämpning av kommunal- och förvaltningsrätt,


erfarenhet av personuppgiftslagen och personuppgiftsrelaterade frågor, och


erfarenhet av projektarbete.

Som person har du god samarbetsförmåga, du är flexibel och tycker om att ge service. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och självgående.

Du har även några års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av liknande tjänst i kommun eller annan offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du får ett spännande och utvecklande arbete i en organisation där vi värdesätter gott samarbete, förmågan att ta egna initiativ och goda resultat.

Håbo kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, generös flextid och möjlighet att nyttja fina förmånserbjudanden mot brutto- eller nettolöneavdrag.

Tillträde
Snarast efter överenskommelse

Sysselsättningsgrad
Heltid, 40/40

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Sista ansökningsdag
6 november 2017

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Eliasson, Kanslichef jonas.eliasson@habo.se 0171 - 525 58

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74632 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
3749030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: