Kommunsekreterare

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nykvarn
2010-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2021-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 530 personer.
Kommunsekreterare
(Ref nr 304/2010)

Publiceringsdatum
2010-10-26

Dina arbetsuppgifter
Kommunsekreteraren har en central roll i arbetet i vårt kommunhus. I vår nya organisation tillhör du planeringsavdelningen som förutom kommunkansliet innehåller övergripande planeringsfrågor, beställningsfunktioner för projekt och teknik samt säkerhetsfrågor. Din närmaste chef är planeringschefen.
Ditt ansvarsområde är nämndadministrationen med ärendeberedning, kallelser samt sekreterarskap. Här ingår kvalitetsgranskning och sammanställning av beslutsunderlag samt förberedelse av sammanträden. Ansvaret för dokumenthantering och arkiv finns också i tjänsten. Vi vill gärna att du biträder nämnder och förvaltning i frågor av såväl civilrättslig som offentligrättslig natur. I första hand arbetar du för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott, där du tjänstgör som sekreterare. I ansvarsområdet finns en valnämnd. I tjänsten ligger också ett samordnings- och utvecklingsarbete tillsammans med övriga nämndsekreterare.
Du är kommunens personuppgiftsombud. Ansvaret omfattar också arbetet med allmänna val och en del utredningsarbete.
Ett arbete pågår nu för införande av LEX ärendehanteringssystem för hela kommunen. Här blir du engagerad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen i förvaltningsrätt eller juridik. Även annan relevant högskoleutbildning kan komma i fråga. Du bör vara väl insatt i förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess, ha erfarenhet från liknande arbete och också ha arbetat i politiskt styrda organisationer.
Som person är du noggrann, strukturerad, har en analytisk förmåga och kan arbeta självständigt. Samtidigt är du van vid att arbeta i grupp, eftersom kanslienheten arbetar som ett team med gemensamt ansvar. God förmåga att hantera svenska i tal och skrift krävs.
Anställningsform
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidaretjänst. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten så snart som möjligt.
För mer information kontakta gärna:
Planeringschef Bengt Persson, tfn 08-555 010 08

Facklig kontakt
SKTF, Yvonne Gelin, tfn 0738-56 20 23
Vi använder oss av IT-stöd för rekryteringen och ser helst att du söker via länken på vår hemsida www.nykvarn.se senast den 11 november 2010.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 304/2010
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Nykvarns Kommun

Adress
Nykvarns Kommun
15580 NYKVARN

Kontorsadress
Centrumvägen 20

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0738-562024
E-postadress: kristina.funebrink@nykvarn.se

Jobbnummer
762782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: