Kommunsekreterare

Piteå kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå kommun, Kommunledningskontoret i Piteå

Vill du vara med och arbeta för att Piteå kommun ska fortsätta utvecklas som en Attraktiv och Uthållig kommun och nå visionen "Piteå - det är hit man kommer när man kommer hem"?
Kommunledningskontoret i Piteå består av en tillväxtavdelning, personalavdelning, ekonomi- och inköpsavdelning, IT-avdelning samt en administrativ avdelning med en enhet för information och en för ärendehantering. I förvaltningen arbetar ca 100 anställda.

Publiceringsdatum
2010-09-11

Arbetsuppgifter
Vill Du ha varierande arbetsuppgifter?
Vi söker ytterligare en kommunsekreterare som kommer att dela uppgifterna med Inger som sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott samt i kommunfullmäktige. Du ska också vara juridisk sakkunnig inom offentlig rätt samt ett juridiskt stöd till överförmyndarexpeditionen. Arbetsuppgifterna innefattar hela kedjan från administrativa uppgifter till självständigt kvalificerat arbete; allt från att ge ett allmänt stöd och service såväl internt som externt som till att bereda, samordna och handlägga ärenden inför beslut. Du kommer också vara en del i olika utvecklingsarbeten.

Kvalifikationer
Har du den kompetens vi söker?
Vi söker dig som har juridiska kunskaper inom offentlig rätt; kommunalrätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess. Du har antingen en akademisk examen i juridik med förvaltnings- eller rättsvetenskap som bas eller en samhällsvetenskaplig examen med goda kunskaper inom offentlig rätt. Det är en merit om du är insatt i kommunala beslutsprocesser, dess lagrum och vill arbeta nära politiker i en politiskt styrd organisation. Kunskaper i språk samt kunskaper i familjerätt är meriterande. Som person är du serviceinriktad, har god stilistisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och kan självständigt organisera, planera och bereda ärenden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-26
Vill du arbeta med oss?
Vi arbetar på enheten för ärendehantering, en enhet som tillhandahåller administrativa tjänster till politik, ledning, medarbetare samt kommunmedborgare. Vårt arbete är varierande och kräver ibland snabba insatser i ett högt tempo. Vi arbetar självständigt, men trivs i ett öppet klimat där vi kan vara bollplank till varandra.
Ange följande referens när du ansöker: 89/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gerd Sävenstedt, 0911- 69 60 41
Inger Ronkainen, 0911-69 60 03

Facklig kontakt
Dourina Vikström, 0911-69 60 15
Tore Poromaa, 0911-69 60 81

Företag
Piteå kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Piteå kommun, Kommunledningskontoret
Svartuddsvägen 1
94185 Piteå

Jobbnummer
730492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå kommun, Kommunledningskontoret: