Kommunsekreterare

Kramfors kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningskontoret i Kramfors

Kramfors kommun har ca 20 000 invånare och ligger i hjärtat av Höga Kusten. Inom kommunen finns flygplats och inom något år öppnas Botniabanan för trafik. Mer information om kommunen och dess organisation finns på www.kramfors.se.
Kommunledningskontoret söker en kommunsekreterare, då vår nuvarande går i pension vid årsskiftet.

Publiceringsdatum
2009-08-12

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för att beslutsprocessen kring de politiska sammanträdena fungerar på ett smidigt, effektivt och rättssäkert sätt.
Då vi, inför kommande pensionsavgångar, på kommunchefens uppdrag just nu håller på att ta fram ett förslag på en ny nämndsadministration kommer du att delta i detta arbete för att sedan fortsätta utveckla administrationen och beredningarnas förfarande. Huvuddragen i förslaget innebär att du tillsammans med dina kollegor kommer att ansvara för hela processen inom ärendehanteringskedjan såsom posthantering, registrering, beredning av ärenden, vara sekreterare vid sammanträdena för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, bistånds-, arbetsmarknads- och social service, barn-, kultur- och utbildning och valnämnden. Vi räknar också med att under hösten införa ett IT-stöd för ärendehanteringen. Sedan något år finns också gemensamma riktlinjer för nämndsarbetet. Inom länet finns ett nätverk för kommunsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• högskoleutbildning motsvarande jurist, samhällsvetare, förvaltningslinjen eller annan utbildning som bedöms likvärdig
• några års arbetslivserfarenhet. Meriterande är erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna med liknande arbetsuppgifter
• god kännedom om den kommunala beslutsprocessen och de lagar som styr nämndsarbetet
• mycket god förtrogenhet med modern IT-teknik
• intresse för samhälls- och utvecklingsfrågor
Som person ska du både vilja och kunna samarbeta, vara serviceinriktad och ha ordningssinne.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-07
Eftersom Kramfors kommun bedriver att aktivt och målmedvetet arbete för att skapa Hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplatser som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, ser vi det som önskvärt att Du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, d v s besitter livsstilskompetens. Som ytterligare ett led i detta arbete införde Kramfors kommun 2008-09-01 rökfri arbetstid.
Ange referensummer och löneanspråk i ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: Ref.nr 57/2009
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anita Bergström, 0612-80101
Thord Genborg, 0612-80137

Facklig kontakt
Margareta Fällström, 0612-80119
Per-Olof Sorsell

Företag
Kramfors kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Kramfors kommun, Kommunledningskontoret
87280 Kramfors

Jobbnummer
489458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningskontoret: